حسین عبدالعزیزی: نقش رسانه‌ها در خنثی‌سازی جنگ نرم

خورنا_ بی‌شک نقش مؤثر و شگرف رسانه‌های داخلی در خنثی کردن تبلیغات گسترده شبکه‌های معاند علیه نظام و انقلابمان که همواره با هزینه‌های هنگفت و تشکیل اتاق‌های فکر در جنگ تمام عیار فرهنگی علیه ملت‌مان در حال فعالیت‌های گسترده است؛ برکسی پوشیده نبوده و غیر قابل انکار است.

پرواضح است که دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام مقدسمان با حمایت از رژیم غاصب صهیونیسم و آن‌هم به دلیل اینکه توانایی رویارویی نظامی با کشور مقتدرمان را ندارند و همچنین با هدف ایجاد عملیات روانی، در صدد تضعیف روحیه و القای ناامیدی در بین مردم هستند که این امر نشانه‌ای از استیصال و درماندگی آن‌ها است.

به همین علت وارد جنگ نرم علیه کشورمان شده‌اند و همواره برای رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان دست به اقدامات خبیثانه بسیاری می‌زنند، از جمله این اقدامات تشکیل اتاق‌های فکر با صرف هزینه‌های هنگفت است که از این طریق بتوانند گروه‌های هدف خود نظیر جوانان و نوجوانان را ناامید کنند و بذر تفرقه و بدبینی را در جامعه بگسترانند.

همچنین جنگ‏ نرم‏ به وسیله‏‌ ابزارهاى فرهنگى نفوذ، دروغ و شایعه‏‌پراکنى با ابزارهاى پیشرفته‏‌اى که امروز وجود دارد، ایجاد می‌شود، البته همه می‌دانیم ابزارهاى ارتباطى‏ چند سال گذشته به این شکل نبود و امروزه به سرعت در حال گسترش است و با این شیوه جنگ‏ نرم درصدد ایجاد تردید در دل و ذهن‌هاى مردم هستند.

ناگفته نماند که مهمترین ابزار در جنگ نرم این است که مردم را نسبت به یکدیگر بدبین می‌کنند که می‌بایست رسانه‌ها با هوشیاری و کسب اطلاعات به‌روز این توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه و خنثی کنند.

البته به فرموده رهبر معظم انقلاب(مد‌ظله‌العالی) در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگرهاى معنوى مى‌‌آید که آن‌ها را منهدم کند و مؤثرترین سلاح آن‌ها، تبلیغات است. به همین دلیل برنامه‌های استکبار جهانی علیه ملت‌مان علاوه بر جنگ روانی، اقتصادی مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی است که خوشبختانه افرادی به مسائل فرهنگی اشراف دارند، به‌خوبی متوجه مسئله تهاجم فرهنگی هستند.

ناگفته نماند که غفلت از کار فرهنگی باعث تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان خواهد شد و حتماً می‌بایست برای مقابله اصولی و برنامه‌ریزی شده با این تهاجم، مدیریت متمرکز و هدایت‌کننده‌ای در امور فرهنگی تشکیل شود.

البته شکی نیست که امروزه امواج تبلیغاتی پیچیده، علیه اسلام و به‌ویژه انقلاب اسلامی و نظام ما بسیار گسترده‌تر از قبل شده که مهمترین هدف آنها ریشه‌کن کردن فرهنگ ملّی و گرفتن امید و اعتماد به نفس ملت ایران است.

بددل کردن و ایجاد اختلاف از روش‌های مرسوم جنگ نرم و قطعاً منافی با پیشرفت است، اختلاف و تفرقه میان آحاد ملت، مسئولین، بخش‌های مختلف نظام و مردم و ایجاد شکاف است. آنان با شیوه‏‌هاى نوین تبلیغاتی سعی در ناامید کردن مردم و در نهایت القای نارآمدی نظام را دارند.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که رسانه‌های داخلی باید هوشیار باشند و فریب جنگ نرم دشمنان را نخورند و همواره با انعکاس و بازنشر اخبار و مطالب مثبت و امید دهنده علی‌رغم مطالبه‌گری و پیگیری مشکلات مردم در راستای رفع آن‌ها، تلاش کنند روحیه امید و نشاط را در جامعه تزریق کنند.

به قلم حسین عبدالعزیزی مدیر مسئول قلم ماندگار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *