استاندار خوزستان خبر داد:

رشد دو برابری تعداد سمن‌های مردم نهاد در استان خوزستان

استاندار خوزستان تشکیل سمن‌های مردم نهاد را نماد عملی احترام به افکار اجتماعی و شهروندی دانست و خبر داد: طی سه سال گذشته تعداد سمن های مردم نهاد استان خوزستان در حوزه تشکل‌های اجتماعی رشد دو برابری پیدا کرده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در سومین نشست کارگروه تخصصی اجتماعی استان در سال ۹۸ که عصر امروز ۲۳ مرداد ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی عنوان کرد: دوام و پیشرفت هر جامعه‌ای به کیفیت سرمایه‌های اجتماعی، اعتماد به نهادهای دولتی و بحث همدلی‌ها و همبستگی‌های اجتماعی بستگی دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: به همین علت ما در استان خوزستان سیاستگذاری خود را بر تقویت سرمایه‌های اجتماعی و نیروی انسانی استوار کرده‌ایم که تاکید بر ارتقاء آموزش و پرورش و آموزش عالی که طی چند سال اخیر به جد دنبال در استان شده است ناشی از پیروی از این سیاست است.

وی افزود: البته رویکرد کلان دولت نیز در این خصوص بوده است بطوریکه توسعه مشارکتهای مدنی و اجتماعی در قالب یکسری نهادسازی‌های مدنی و همچنین ثبت و گسترش سمن‌های مردم نهاد را می‌توان از جمله سیاست‌های راهبردی دولت در این زمینه دانست.

شریعتی تشکیل سمن‌های مردم نهاد را نماد عملی احترام به افکار اجتماعی و شهروندی دانست و خبر داد: طی سه سال گذشته تعداد سمن های مردم نهاد استان خوزستان در حوزه تشکل‌های اجتماعی به میزان دو برابر رشد پیدا کرده است.

استاندار خوزستان در ادامه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۲۲ مردادماه و روز تاسیس تشکلها و مشارکتهای اجتماعی اظهار کرد: نفس تشکلها در توسعه استان و بخصوص بحران‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است بطوریکه در بحران سیل اخیر در حدود ۱۰۰ تشکل اجتماعی و سمن مردم نهاد به صورت مستقیم با دولت همکاری داشته است.

وی در پایان ضمن تاکید به لزوم اصلاح زندانیان به عنوان راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی آنها پس از آزادی گفت: از آنجایی که تبدیل زندانها به محیط اشتغال و حرفه آموزی نقش بسیار موثری در اصلاح زندانیان و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی آنها پس از آزادی دارد لذا یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال ۹۸ افزایش همکاری‌ها در بین شورای اجتماعی استان با اداره کل زندانها است.