انتصابات بر اساس زد و بند شایسته خوزستان نیست

رامین‌کیانی در یادداشتی برای خورنا نوشت: هر کسی می‌تواند خود را آنچه که می‌خواهد تعریف کند؛ به عبارت دیگر هر شخص می‌تواند داعیه‌دار هر مرام و منشی باشد؛ اما این سخن افراد نیست که ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد، بلکه ملاک عملکرد و رفتار آنان است.

شاید بهتر است به جای واژه چینی‌های نه چندان موزون و گاه و بی‌گاه، نگاهی به اصول و مبانی بیاندازیم و از خود بپرسیم عملکرد ما برای پیشبرد استان و حرکت در مسیر توسعه و تحقق آرمان‌های اصلاح‌ طلبی چگونه بوده است؟

این جمله امیرالمومنین باید راهگشای همه‌ی ما باشد «حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی».

داعیه‌داران اصلاح‌ طلبی باید خوب بدانند در اصلاح طلبی اصیل باید منافع ملی و استانی در هر صورت بر منافع شخصی و گروهی ارجحیت داشته باشد. اصلاح طلبان می‌بایست در تدوین استراتژی کلان و راه و روش اجرا، منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند. این در حالی است که در استان خوزستان منافع گروهی خاص، بر هر چیزی مقدم شده و استان خوزستان قربانی زد و بندهای سیاسی این افراد شده است.

زد و بندهای سیاسی پیرامون منافع کلان ملی و استان در هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست؛ امری که متاسفانه به رویه‌ای معمول بدل شده است.

شایسته سالاری یکی از اصول مهم مدیریتی در پروسه اصلاحات است. مدیران باید از میان افراد شایسته و توانمند انتخاب شوند. انتخاب مدیران باید بر اساس شایسته سالاری باشد و نه فامیل سالاری. این نوع انتصابات زیبنده و شایسته استان خوزستان نیست.

اصلاح طلبی با هیاهو، تخریب، درگیری درون گروهی و برون گروهی سازگار نیست. رفتاری که متاسفانه در این ایام به وفور در استان خوزستان مشاهده شد.

کسانی که داعیه‌دار جریان اصلاح طلبی شده‌اند و در تلاش‌اند که هر چند به اشتباه اما خود را مصلح اجتماعی قلمداد کنند، در کمال وقاحت زبان توهین به روی اساتید دانشگاه و نخبگان این جریان گشوده‌اند.

اصلاحات با گفتگوی سازنده، تفاهم و تعامل موثر همخوانی دارد. این موارد تنها در گفتار نیست بلکه در رفتار، کردار، روحیات و خلفیات اصلاح طلبان تجلی می‌یابد.

رسالت اصلاح طلبان بزرگ‌تر از حضور یا عدم حضور در عرصه‌های خاصی از قدرت است، این گزاره‌‌ایست که برخی افراد آن را به فراموشی سپرده‌اند و حاضرند برای کسب قدرت و حتی صندلی‌های بی قدرت درجه سه و چهار، تمام اصول و مبانی پیشین خود را زیر پا گذارند.

اما در این روزها که بازار یادداشت نویس‌ها داغ شده است، موضع برخی از افراد بسیار جالب توجه و قابل تاسف است. کسانی که در تلاش هستند با انتشار یادداشت و یا بیان مطالبی خود را حد واسط و بی ‌طرف تعریف کنند تا خدایی ناکرده از هیچ قافله‌ای عقب نمانند.

فعالان سیاسی استان خوزستان مطمئن باشند که مردم خوزستان علی العموم و دانشگاهیان خوزستان علی الخصوص، جریانات سیاسی و عملکرد افراد را به خوبی رصد می‌کنند و بی شک در تشخیص سره از ناسره ناتوان نیستند. دولت‌ها به پایان می‌رسند اما مردم فراموش نخواهند کرد. شروع با علی بود و پایان با علی‌ ست: «نه مرگ آنقدر ترسناک است و نه زندگی آنقدر شیرین که آدمی پای بر شرافت خود گذارد»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *