معاون بنادر و دریانوردی خوزستان:

افزایش۲۷ درصدی بارگیری کالا در بندر امام خمینی

خورنا | هدایت اله ترحم: به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی و نهاده های دامی در مجتمع بندری امام خمینی بارگیری شد.

ایرج مدیری افزود : این میزان بارگیری نسبت به مشابه پارسال رشد ۲۷درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد : از جمله این کالاها گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی می باشد که در انبارهای مجتمع بندری امام خمینی بارگیری شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد : در این مدت ۱۴۷ فروند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی محموله های خود را تخلیه کرده اند که این میزان نسبت به مشابه پارسال رشد ۸۶ درصدی را نشان می دهد.

مدیری گفت : در بازه زمانی یاد شده، شش میلیون و ۸۷۵هزار تن کالای اساسی تخلیه شده که رشدی ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

بندر امام خمینی بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور، کوتاهترین و مطمئن ترین پل ارتباطی با کشورهای عراق، ترکیه، حوزه قفقاز و اروپای شرقی است