هنوز کلام امام درباره حصرآبادان در گوشم است

خورنا : حسین ملک‌نیا اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس وضعیت آبادان را می‌توان به سه مرحله قبل از محاصره، محاصره و شکست حصر تقسیم‌بندی‌ کرد.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی بیان کرد: اوج مشکلات کمبود آذوقه، برق، آب و … در زمان محاصره آبادان احساس می‌شد که دفاع را برای رزمندگان مشکل کرده بود.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: تردد خانواده‌ها، پیر، جوان و کودکانی که قصد خروج از آبادان را داشتند بسیار مشکل شده بود به‌طوری که مجبور بودند مسیر یک ساعته زمینی چوئبده به بندرامام را با لنج و هشت الی ۳۶ ساعته طی کنند.
وی ادامه داد: گرمای طاقت فرسای هوا و نبود آب و برق عرصه را بیش از پیش بر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تنگ‌تر می‌کرد.
ملک‌نیا تصریح کرد: پیاده‌روی مردم به سمت سه‌راه شادگان باعث شد تعداد کثیری از مردم به اسارت رژیم بعث عراق در آیند.
وی گفت: هنوز صحبت‌های امام خمینی(ره) در جمع فرماندهان بعد از محاصره آبادان که حصر آبادان باید شکسته شود در گوشم مأوا دارد.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: این جمله امام رزمندگان را چنان قوت قلب بخشید که تمام مشکلات را تحمل و به‌صورت جانانه تا شکست حصر آبادان دفاع کردند.
وی اظهار داشت: عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان مبدا و منشا عملیات بزرگی چون آزادی بوستان، فتح‌المبین و کربلای ولفجرهشت بود.
ملک‌نیا تصریح کرد: در زمان عملیات سه الی چهار ماهی از همرزمان خود بی‌اطلاع بودم که بالاخره در گلزار شهدا موفق شدم با تعدادی از همرزمانم دیدار کنم.
وی افزود: قرار شد شب به جبهه مدن به نزد همرزمان خود بروم ساعت پنج بعدازظهر به همراه تعدادی از همرزمانم از میان نخلستان‌ها راهی جبهه مدن شدیم در میان راه متوجه نوجوان ۱۵ ساله بسیجی شدیم که مسیر جبهه مدن را می‌پیمود.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: ناگهان خمپاره‌ای در کنار این جوان بسیجی منفجر شد ما برای چند لحظه کمین کردیم و پس از پایان موج انفجار به سمت جوان رفتیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه تمام محتویات شکم این نوجوان بسیجی خارج شده بود، وانت حمل غذا برای رزمندگان از آن حوالی عبور می‌کرد که شهید منصور دارویان گفت، امشب نمی‌توانیم در جمع همرزمان باشیم بهتر است این نوجوان را تا سردخانه همراهی کنیم.
ملک‌نیا در ادامه گفت: «منصور دارویان» چفیه را از روی چهره شهید نوجوان برداشت و رو به ما گفت، خوب بنگرید این آخرین راهی است که در انتظار ماست.
وی اضافه کرد: منصور دارویان، مجید زاهدی و … در عملیات بیت‌المقدس شهید شدند و متاسفانه بنده به این سعادت نائل نشدم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *