مسئول کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری خوزستان: قانون آزادی مطبوعات کمی مجهول است

مسئول کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری خوزستان قانون آزادی مطبوعات را کمی مجهول دانست و توضیح داد: از آنجایی که ما در قانون مطبوعات و قانون مجازات اسلامی شاهد وجود یکسری عناوین کلی و عامیانه هستیم لذا هر خبر و تیتری قابلیت تبدیل شدن به یک پرونده کیفری را دارد.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در نشست خبری امروز یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸ که در محل ساختمان کانون وکلای داداگستری استان خوزستان برگزار شد غلامحسین مزارعی گفت: کانون وکلا و جامعه خبرنگاران هر دو بخش استوار جامعه مدنی هستند که وکلا وظیفه حفاظت از آزادی‌های شهروندان را در مقابل سیستم قضائی برعهده دارند و خبرنگاران نیز دفاع از منافع عمومی جامعه و شهروندان را انجام میدهند.

مسئول کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری خوزستان اضافه کرد: البته از آنجایی که وکلا و خبرنگاران هر دو در سنگر آزادی های جامعه مدنی هستند قطعا خطراتی مشترکی نیز دارند. که این خطرات می‌تواند یا از سوی اصحاب قدرت باشد و یا از جانب کسانی باشد که منافع شخصی آنها در تضاد با فعالیتهای حق طلبانه این دو گروه است.

وی عنوان کرد: استقلال یکی از دغدغه های اصلی کانون وکلا است زیرا یک وکیل در سایه استقلال بهتر می توانند از حقوق شهروندان و متهمان دفاع کند.

مزارعی در ادامه ضمن تاکید بر همگرایی هرچه بیشتر وکلا و خبرنگاران گفت: جامعه خبرنگاری به دلیل اینکه از ارکان اصلی آزادی بیان هستند لذا همیشه در معرض اتهام قرار داشته و برای آنها پرونده تشکیل می شود بنابراین هرچه وکلا و خبرنگاران بیشتر در کنار یکدیگر باشند قطعا ریسک‌های خبرنگاری نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان قانون آزادی مطبوعات را کمی مجهول دانست و توضیح داد: از آنجایی که ما در قانون مطبوعات و قانون مجازات اسلامی شاهد وجود یکسری عناوین کلی و عامیانه هستیم لذا هر خبر و تیتری قابلیت تبدیل شدن به یک پرونده کیفری را دارد.