مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان خبر داد:

خسارت ۱۱۱ میلیارد تومانی سیل به واحدهای صنعتی خوزستان/ رشد ۸۳ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ضمن اشاره به خسارت سیل اخیر به ۸۲ واحد صنعتی استان گفت: برطبق برآوردهای انجام شده ۱۱۱ میلیارد تومان در اثر سیل اخیر به واحدهای صنعتی استان خسارت وارد شده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا اخلاق محمدیان در نشست خبری امروز ۲۰ مرداد ماه ۹۸ که به مناسبت روز ملی صنایع کوچک در محل شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز برگزار گردید اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ با نامگذاری بیست و یکم مرداد در تقویم ملی کشور به عنوان روز ملی حمایت از صنایع کوچک، بحث حمایت از صنایع کوچک و متوسط به طور جدی در دستورکار دولت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان اینکه صنایع کوچک با هزینه بسیار اندک و در کمترین زمان به تولید می‌رسند اظهار کرد: این صنایع به همان مقدار که زود بازده هستند و به سود می‌رسند در عین حال هم خیلی زود دچار مشکلاتی خواهند شد که اگر این مشکلات به سرعت پیگیری نشود این صنایع به راحتی از چرخه تولید خارج و دچار ورشکستگی می‌شوند.

وی تصریح کرد: بحث نقدینگی، نوسانات بازار، تامین مواد اولیه، نوسازی ماشین آلات و نیز مشکلات مربوط به دریافت منابع بانکی و همچنین قوانین و مقررات دست و پاگیری که به روز رسانی نشده‌اند و نیاز به بازنگری جدید دارند از جمله مشکلات کنونی واحدهای صنعتی کوچک و‌ متوسط کشور است.

محمدیان افزود: البته اندیمشندان علم اقتصاد بر این باور هستند که صنایع کوچک با قدرت رقابت پذیری که دارند میزان بهره‌وری، تولید و اشتغال را در جامعه بالا می‌برند زیرا کارآفرینان این بخش برای اینکه بتوانند محصولات خود را در بازار به طور گسترده ارائه بدهند همیشه با ایده‌ها و نوآوری‌های جدیدی که خلق می‌کنند قیمت تمام شده محصولات خود را می‌توانند بسیار پایین بیاورند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط در حدود ۹۵ درصد صنایع کشور را تشکیل می‌دهند اظهار کرد: بحث صادرات صنایع کوچک استان بستگی به شرایط محیطی مرزها و میزان تعاملات موجود با کشور همسایه عراق دارد که در این زمینه سال گذشته در حدود چهار میلیون دلار صادرات از استان خوزستان به کشور عراق صورت گرفته است که این رقم در مقایسه با صادرات واحدهای صنعتی بزرگ مثل فولاد و پتروشیمی بسیار ناچیز است.

وی ضمن اشاره به خسارت سیل اخیر به ۸۲ واحد صنعتی استان گفت: برطبق برآوردهای انجام شده ۱۱۱ میلیارد تومان در اثر سیل اخیر به واحدهای صنعتی استان خسارت وارد شده است که ۲۳ میلیارد تومان این خسارت به صورت مستقیم و ۸۸ میلیارد تومان دیگر نیز به صورت غیر مستقیم به واحدهای مذکور وارد شده است.

محمدیان با بیان اینکه در حال حاضر بستر سرمایه‌گذاری‌ها در سطح شهرکهای صنعتی استان روند بسیار مطلوبی را پیدا کرده است توضیح داد: تعداد قراردادهای ثبت شده در شهرکهای صنعتی استان از سال ۹۳ تاکنون یک رشد ۸۳ درصدی را پیدا کرده است بطوریکه در سال گذشته ما با ثبت ۴۲۹ قرارداد توانستیم به یک رکورد جدید در این زمینه دست پیدا کنیم و امسال نیز تا الان موفق به ثبت ۴۱ قرار داد جدید شده‌ایم‌.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پایان یادآور شد: در چند سال اخیر به منظور بهبود و تامین زیر ساختهای مناسب برای شهرکهای صنعتی استان در حدود ۲۱۱ میلیارد تومان در قالب ۴۱۱ قرارداد هزینه شده است.