رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: ۴۳ هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر کرده‌ایم

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال ۴۳ هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر کرده‌ایم که ۲۵ هزار نفر از این تعداد سهم دانشگاه فرهنگیان است و ۱۸ هزار نفر مابقی برای مشمولان ماده ۲۸ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،، جمشید انصاری عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری استان اصفهان، با بیان اینکه نظام اداری کشور با یک هدف مشخص شکل گرفته و دستگاه های اجرایی از این هدف مشخص تبعیت می‌کنند، اظهار کرد: این هدف مشخص اعمال حاکمیت نظام اسلامی در نقاط مختلف کشور است. این اهداف یک جا برای تحقق حقوق عامه است که قوه قضائیه ورود می کند و یک جا هم برای تامین زیرساخت هایی است که مردم به آن نیاز دارند.

وی افزود: بنابراین هدف استقرار نظام اداری، اعمال حاکمیت و ارائه خدمات به مردم است که تصدی آن با دولت است.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: در نظام اداری دو هدف طریقی و موضوعی داریم. برای مثال در آموزش و پرورش هدف طریقی، آموزش صحیح به دانش آموزان برای اداره کشور در آینده است، اما موضوع معلمان و رسیدگی به مشکلات آنان جز اهداف موضوعی هستند. مشکل اصلی ما در کشور این است که اهداف موضوعی بر اهداف طریقی غلبه پیدا می کنند.

انصاری ادامه داد: هر ۱۰۰ نفر اول کنکور سراسری یا در مدارس نمونه مردمی درس خوانده اند یا در مدارس غیر انتفاعی. این امر نشان می دهد که مدارس دولتی مشکل دارند. وقتی می خواهیم بهترین آموزش و پرورش را داشته باشیم باید هر کسی را به نظر شما استخدام کنیم تا مشکل کمبود نیرو حل شود؟ در شرایط اضطراری کارهایی را انجام می دهیم که درست نیست.

وی تصریح کرد: مشخص است که اهداف طریقی را در نظام اداری فراموش کرده‌ایم. آیا کسانی که مراحل شایسته گزینی را طی نکرده‌اند می توانند خدمات بهداشتی ارائه کنند یا معلم شوند!؟ باید بپذیریم که ارائه خدمات بهتر توسط شایسته‌ترین کارگزاران امکان پذیر است. پس اگر می خواهیم رضایت مردم را جلب کنیم باید گزینش نخبگان را در دستور کار قرار دهیم.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص طرح نظر سنجی از مردم در خصوص میزان رضایتمندی از دستگاه‌های اجرایی، گفت: این نظرسنجی طرحی سراسری است که در ۳۱ استان کشور و نصف شهرستان های استان‌ها اجرا شده است. در این طرح در همان لحظه‌ای که ارباب رجوع به یک اداره مراجعه کرده است در مورد رضایتمندی او از ارائه خدمات آن اداره سوال شده است. این نظر سنجیِ رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی همه ساله در فصل پاییز انجام می شود.

انصاری افزود: امسال ۴۳ هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر کرده‌ایم که ۲۵ هزار نفر از این تعداد سهم دانشگاه فرهنگیان است و ۱۸ هزار نفر مابقی برای مشمولان ماده ۲۸ بوده است. برای استخدام هر معلم حدود ۴۵ میلیون تومان بودجه برای تامین حقوق یک ساله او نیاز است.

وی با بیان اینکه شرط عقل این است که قدم های خود را با دور اندیشی برداریم، اظهار کرد: برای هر ۱۵ دانش آموز، یک معلم نیاز است. بنابراین سازماندهی داخلی بر عهده آموزش و پرورش و اولویت اصلی تامین معلم است. البته این نکته را باید اشاره کنیم که طبق مصوبه حتی معاونان نیز باید در مدارس تدریس کنند تا از فضای علمی و تدریس دور نشوند.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: این آمادگی را داریم که در هر کلاس ابتدایی برای ۱۸.۷۲ نفر دانش آموز یک معلم اختصاص دهیم.

انصاری افزود: متوسط سنوات خدمت کارکنان آموزش و پرورش استان اصفهان ۱۸ سال است و این در حالی است که متوسط سنوات خدمت کارکنان آموزش و پرورش در کشور ۱۶ سال است. همچنین متوسط پرداختی معلمان در کشور(امسال) در ماه ۴۰ میلیون ریال و در استان اصفهان ۴۷ میلیون ریال است.

وی خاطرنشان کرد: تمام مجوزهایی که برای دستگاه های اجرایی مشخص کرده ایم همین هفته در اختیار استاندار اصفهان قرار می دهیم تا دستگاه ها سهم استخدامی خود را مطالبه کنند. همچنین امسال سهم بخش بهداشت و درمان کشور برای استخدام نیروهای جدید، ۱۰ هزار نفر است. ایسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *