تلاش پلیس بهبهان برای نظم بخشی به ترافیک/ پیگیری جدی برای اجرایی شدن حداکثری مصوبات شورای ترافیک

خورنا | پدرام کسائی:  خورنا | پدرام کسائی: فرمانده منطقه انتظامی شهرستان بهبهان از پیگیری پلیس برای اجرای ۱۱ طرح در راستای کنترل و نظم بخشی به ترافیک شهری در ماه های اخیر خبر داد.

سرهنگ محمد عزیزی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری خورنا گفت: زیر ساخت های لازم از جمله تعریض خیابانها و ساخت و توسعه معابر در شهر بهبهان به تناسب توسعه شهر نشینی و افزایش روز افزون وسایل نقلیه، صورت نگرفته، که همین امر موجب شده از منظر ترافیکی با مشکلات بسیاری روبرو باشیم، که همین امر باعث شده در برخی ساعات شبانه روز در نقاطی از شهر شاهد ترافیک بالا باشیم.

عزیزی افزود: از عمده دلایل ترافیک در بهبهان می توان به عرض کم خیابان ها، تعداد زیاد و فاصله کم تقاطع و میادین، تمرکز اصناف و مراکز خدماتی عمومی در هسته مرکزی شهر، استفاده بسیار شهروندان از خودروهای شخصی، عدم استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، نبود پارکینگ و … اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه در بهبهان وجود دارد گفت: استفاده شهروندان از خودرو شخصی، بویژه تک سرنشین جهت انجام امورات غیر ضروری منجر به افزایش ترافیک در شهر خواهد شد.

فرمانده پلیس بهبهان در خصوص آمار افزایش تعداد وسایل نقلیه در بهبهان نیز گفت: در بهبهان ماهانه حدود ۲۵۰ دستگاه خودرو سواری و ۸۰ دستگاه موتورسیکلت به آمار موجوداضافه می شود، که این تعداد باعث افزایش ترافیک موجود خواهد شد، و می بایست با کار کارشناسی و مصوبات مناسب، در جهت کنترل ترافیک، گام های موثر برداشت.

وی با اشاره به طرح اصلاح بولوار خیابان شهید پیروز گفت: خیابان شهید پیروز یکی از محورهای شهری است که بدلیل تمرکز مشاغل خاص در آن در ساعاتی از روز با مشکل ترافیک مواجه بودیم، و با اجرای طرح اصلاح بولوار و کم کردن عرض و ارتفاع، ضمن افزایش فضا برای تردد ماشین آلات، موجب روان سازی ترافیک شده است، و جا دارد از شهرداری بهبهان بخاطر اجرای این طرح تشکر کرد.

سرهنگ عزیزی افزود: امیدواریم با همکاری شهرداری و دیگر دستگاه های عضو شورای ترافیک بتوانیم در چند نقطه دیگر شهر، منجمله بولوار شهید مظفری، که مشکلاتی را برای تردد شهروندان در تردد از عرض خیابان داشته، و چندین مرحله نیز در شورای ترافیک طرح موضوع شده این طرح را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اجرائی شدن حدود ۱۱ طرح جهت کنترل و کاهش بار ترافیکی در نقاطی از شهر بهبهان گفت: طی هفته های اخیر شاهد سرعت خوب در اجرای مصوبات شورای ترافیک بوده ایم، که برخی از این اقدامات به شرح زیر است: احداث بلوار روبروی دادگستری، بستن تقاطع شهرک صنعتی به سمت دادگستری، ایجاد دوربرگردان انتهای بلوار شهرک صنعتی، اصلاح هندسی تقاطع پل نصر، نصب هشدار دهنده چشم گربه ای خیابان سیلو، اصلاح هندسی دور برگردان تقاطع سیلو، بستن تقاطع خیابان شهیدان آبروشن(کوی حجت)، ایجادسرعت کاه در بلوار ارجان و دیگر نقاط شهری، نصب و تعویض تابلوهای راهنمائی در معابر شهری، چراغ راهنمائی میدان شهید محاسندار

رئیس پلیس بهبهان پروژه پارکومتر را از طرح های مهم جهت کاهش بار ترافیک بویژه در هسته مرکزی شهر دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که موجب ترافیک در هسته مرکزی است، کمبود پارکینگ و عدم فضای کافی برای پارک خودرو است، که باعث شده در مواردی شاهد پارک دوبله توسط برخی شهروندان باشیم.

سرهنگ عزیزی افزود: بهمین جهت از ابتدای انتصاب بعنوان فرمانده انتظامی بهبهان بطور جد پیگیر اجرای پروژه پارکومتر در معابر اصلی و هسته مرکزی شهر بودیم، که با همکاری صورت گرفته توسط شورای شهر، شهرداری و کمیته تطبیق طرح در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار در شهرداری است، و با اجرای این طرح بزودی شاهد نظم بهتر، کاهش و روان سازی ترافیک در هسته مرکزی شهر خواهیم بود.

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان در پایان رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی را ضامن سلامتی و امنیت شهروندان دانسته و ابراز امیدواری کرد، با تلاش همه دستگاه های عضو شورای ترافیک و تصویب و اجرای مصوبات، روز به روز شاهد کاهش ترافیک در سطح شهر بهبهان باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد سرهنگ رعنایی خدا لعنتت کنه دیدی باچه خفتی رفتی چقدر ظلم کردی خدا لعنتت کنه مردم بهبهان ازات عاسی بودند فقط نفرین دنبال خودت وخانوادت گذاشتی پست به کسی وفاه نکرد