گفتگو خبرگزاری خورنا با مدیر دبیرستان استعداد درخشان شهید بهشتی اهواز در مورد موفقیت‌های این مدرسه در کنکور سال ۹۸

مدیر دبیرستان استعداد‌های درخشان شهید بهشتی اهواز در گفتگو با خبرگزاری خورنا در مورد دلایل موفقیت این مدرسه در کنکور سال ۹۸ به گفتگو پرداخت.

داوود منجزی مدیر دبیرستان استعداد‌های درخشان شهید بهشتی اهواز امروز شنبه ۱۹ مردادماه ۹۸ در گفتگو با خبرگزاری خورنا اظهار کرد: دبیرستان ما به عنوان یکی از باسابقه‌ترین دبیرستانهای استان خوزستان در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموز نخبه امسال نیز همانند سنوات گذشته موفق شد که در سایه تلاش و کوشش دانش‌آموزان و کادر آموزشی خود و همچنین پشتیبانی خانواده‌های سمپاد علاوه بر کسب رتبه یک کشوری در گروه ریاضی و ۴۹ کشوری در گروه زبان انگلیسی توسط علیرضا سخایی راد، رتبه ۹ کشوری در گروه علوم تجربی را نیز توسط سیاوش کیانپور به دست بیاورد.

وی افزود: البته آریا جلالی رتبه چهارم کشوری در گروه ریاضی نیز از دانش آموزان سالهای گذشته این دبیرستان بوده که تا سال یازدهم و قبل از عزیمت به شهرستان لاهیجان در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی اهواز مشغول به تحصیل بوده است که این افتخار آفرینی را نیز به همکاران گیلانی تبریک می‌گویم.

منجزی تمامی دانش‌آموزان خوزستانی را مستعد دستیابی به رتبه‌های برتر دانشگاهی دانست و یادآور شد: در صورتی که ما بتوانیم با استفاده از برنامه ریزی‌های مناسب و کادری مجرب و کارآمد طوری دانش‌آموزان مستعد خود را تربیت کنیم که پشتکاری را نیز در سرلوحه کاری خود قرار دهند به قطع یقین افتخارات اینچنینی به سهولت قابل دستیابی و تکرار است. زیرا استعداد به تنهایی کافی نیست و باید با پشتکار همراه شود تا موفقیت به دست آید.

مدیر مدرسه استعداد درخشان اهواز ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای کلیه کادر آموزشی دبیرستان و حمایتهای مسئولین استان گفت: ما از سال دهم این پیش بینی را داشتیم که قطعا در کنکور سال ۹۸ به رتبه‌های تک رقمی کنکور دست پیدا خواهیم کرد که خوشبختانه این مهم با همت و تلاش کلیه دانش آموزان و خانواده‌های آنها و نیز کادر آموزشی زحمت کش این دبیرستان به دست آمد.

وی ضمن درخواست از مسئولان استانی برای اعتماد بیشتر به مدیران مدارس گفت: تربیت دانش‌آموزان برای کسب موفقیت های بزرگ تحصیلی تنها از طریق مدرسه محوری امکان پذیر است و نیل به این هدف هیچگاه از طریق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بالادستی امکان پذیر نیست.

منجزی در جواب سئوال خورنا در مورد راز موفقیت دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی اهواز در کسب رتبه‌های بالای کنکور اظهار کرد: جذب نیروهای کارآمد و مجرب آموزشی و حمایت‌های بی دریغ خانواده‌های دانش‌آموزان، در کنار ایجاد یک محیط امن و آرام برای دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه از جمله عوامل مهم و تاثیر گذاری بوده است که در این موفقیت نقش چشمگیری داشته است به طوری که به گواه خود خانواده‌های دانش‌آموزان، شرایطی که از سوی مدرسه در طول ایام سال تحصیلی فراهم شده بود باعث شد که دانش آموز در آرامش کامل و بدون هیچگونه اضطرابی به درس خواندن مشغول باشند.

مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی اهواز ادامه داد: همچنین ما برای هر دانش آموز براساس میزان توانایی‌ و عملکردی که از خود ارائه می‌داد یکسری برنامه‌های کلاسی خاصی را نیز طراحی کردیم و دانش‌آموزان براین اساس در کلاسهای مذکور شرکت می‌کردند یعنی به عبارت دیگر می‌توان گفت به جای اینکه دبیرستان به دانش‌آموز برنامه‌ای خاص را تحمیل کند این دانش آموز بود که به مدرسه برنامه می‌داد.

وی یکی از مشکلات بزرگ دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی اهواز را در حال حاضر وضعیت آسفالت بسیار نامناسب آن دانست و بیان داشت: دانش آموزان ما از آنجایی که بیشتر اوقات خود را صرف مطالعه و درس خواندن می‌کنند لذا برای سلامت جسمی و فکری خود به فضای ورزشی و تفریحی مناسبتری نیاز دارند که متاسفانه این یکی از مشکلات بزرگ دبیرستان ما در حال حاضر است که امیدواریم مسئولین هرچه سریعتر نسبت به حل این مشکل با ما همکاری کنند.

منجزی در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار به کلیه خبرنگاران خبرگزاری خورنا اظهار امیدواری کرد که تمامی دلسوزان واقعی امر آموزش و فرهنگ این جامعه و هر کسی که برای پیروزی و سربلندی این آب و خاک در حال تلاش و کوشش شبانه‌روزی است به سربلندی و‌ موفقیت‌های روز افزون دست پیدا کند.

گفتگو: احمدرضارستمی