هشدار اداره کل دامپزشکی خوزستان به عوامل کشتار غیر مجاز مرغ زنده؛ با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد  

اداره کل دامپزشکی استان خوزستان با هشدار به عوامل کشتار غیر مجاز مرغ زنده اعلام کرد که با متخلفین به شدت برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خورنا مصطفی کنارکوهی ضمن اعلام این مطلب توضیح داد: عرضه و کشتار غیر مجاز مرغ زنده، خارج از کشتارگاه های صنعتی طیور در شرایط غیر بهداشتی و بدون نظارت دامپزشکی، سلامت مصرف کنندگان را با خطرات جدی مواجه خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تصریح کرد: آلودگی‌های محیطی ناشی از کشتار و پرکنی مرغ زنده به همراه انتشار آلودگی های ثانویه و نیز افزایش خطر شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام و همچنین بهم ریختن مبلمان شهری تنها بخشی از معضلات کشتار و عرضه غیر مجاز مرغ زنده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون حدود ۷۰۸ پرونده به مراجع قضایی و تعزیرات در این خصوص ارجاع شده که منجر به پلمب ۹۶ واحد و تغییر کاربری ۱۰۳ واحد شده است.

کنارکوهی اظهار داشت: رسیدن به نتایج مطلوب در این خصوص نیازمند همکاری های بین بخشی دستگاههای مرتبط خصوصاً شهرداری ها مراکز بهداشت، سازمان صمت، نیروی انتظامی و … دارد و همچنین لازم است با فرهنگ سازی و آموزش کافی در خصوص مضرات این معضل بهداشتی به شهروندان اطلاع رسانی و آگاهی کافی داده شود.

وی در پایان تصریح نمود: اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی مستقر در شهرستانها همچون گذشته با موارد کشتار غیر مجاز مرغ زنده به شدت برخورد نموده و از شهروندان گرامی نیز درخواست می شود که از خرید مرغ زنده‌ای که بدون نظارت بهداشتی عرضه می شود خودداری نمایند.