مرغ طی روزهای آتی در ویترین فروشگاه های بهبهان

خورنا  | پدرام کسائی: رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان بهبهان از تلاش برای عرضه مرغ کشتار روز با قیمت مصوب دولتی در بهبهان طی روزهای آتی خبر داد.


طی روزهای اخیر بازار عرضه مرغ در کشور و به تبع آن در شهرستان بهبهان دچار تلاطم شده بود، که خبرنگار خورنا جهت پیگیری این موضوع به سراغ رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت، و رئیس اتحادیه مرغ فروشان شهرستان بهبهان رفت، تا آخرین تمهیدات صورت گرفته جهت عرضه مرغ کشتار روز در بازار را جویا شود.

حبیب الله حمیدیان گفت: همه ساله در فصل تابستان بدلیل گرمای شدید هوا و افزایش تلفات مرغ در واحدهای تولیدی مرغ، و همچنین افزایش هزینه های تولید و کند بودن رشد آنها، تولید کنندگان مرغ رغبت چندانی جهت جوجه ریزی ندارند.

حمیدیان افزود: به همین علت، تا خنک شدن هوا، شاهد کمبود نسبی مرغ در بازار در این فصل هستیم، که همین امر باعث افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت ها خواهد شد، که امسال شرایط اقتصادی در مملکت نیز مزید بر علت شد.

وی در ادامه گفت: دولت نیز جهت کنترل بازار و جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت مرغ، اقدام به نرخ گذاری قیمت مرغ به ازای هر کیلوگرم ۱۲ هزار و نهصد تومان کرد، که مرغداران در واکنش به این امر در هفته قبل عرضه مرغ را بمدت چند روز متوقف کردند.

حمیدیان با اشاره به جلسات متعدد با تولید کنندگان گفت: طی آخرین رایزنی صورت گرفته مقرر شده که طی چند روز آتی کشتار مرغ در بهبهان انجام، و عرضه مرغ کشتار روز در فروشگاه ها صورت پذیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهبهان افزود: طی هماهنگی بعمل آمده با سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان، و بمنظور جبران ضرر و زیان وارد شده به تولید کنندگان و ثبات قیمت در بازار، قرار شده قیمت مرغ در بهبهان به ازای هر کیلوگرم ۱۳ هزار و پانصد تومان برای مصرف کننده انجام شود.

حبیب الله حمیدیان در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به اداره صنعت معدن و تجارت اطلاع دهند.