رئیس پلیس خوزستان خبر داد:

کاهش ۱۳ درصدی جرایم خشن در خوزستان/ ۲۴۰۰ قبضه سلاح غیر مجاز در استان کشف شد/ ﺍﺭﺳﺎﻝ بیش از ۲۰۰۰ ﭘﯿﺎﻣﮏ اخطار ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺣﺎﻣﻞ ﺳﺮﻧﺸﯿﻦ ﺑﺪﺣﺠﺎﺏ

فرمانده انتظامی استان خوزستان خبر داد: میزان جرایم خشن از ابتدای سالجاری تاکنون در حدود ۱۳ درصد در کل استان خوزستان کاهش یافته است.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا سردار حیدر عباسزاده در نشست خبری امروز ۱۵ مرداد ماه ۹۸ که به مناسبت روز خبرنگار در محل سالن اجتماعات فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در هر جامعه‌ای ارتقا امنیت اجتماعی از جمله دغدغه‌ها و‌ وظایف اصلی پلیس است که در این زمینه خبرنگاران نیز می‌توانند به عنوان نماینده‌‌گان افکار عمومی علاوه بر اطلاعرسانی صحیح به جامعه، با دادن نقطه نظرات سازنده خود به پلیس نقش به سزایی را هم ایفا کنند.

کاهش ۱۳ درصدی جرائم خشن در خوزستان/خوزستان رتبه اول کشور را در زمینه کشف سلاح و مهمات غیر مجاز را دارد

فرمانده انتظامی استان خوزستان در ادامه به کاهش ۲۰ درصدی میزان جرایم خشن استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ اشاره می‌کند و می گوید: جرایم خشن شامل انواع سرقتهای مسلحانه، سرقتهای به عنف، تجاوز به عنف، قتل، گروگانگیری، شرارت و تیراندازی غیرمجاز است که میزان این جرایم از ابتدای سالجاری تاکنون در حدود ۱۳ درصد در کل استان خوزستان کاهش پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به رتبه نخست استان خوزستان در زمینه کشف سلاح و مهمات غیر مجاز در کشور گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی استان خوزستان میزان تیراندازی‌های غیر مجاز در پنج ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

عباسزاده با بیان اینکه کاهش میزان سرقت در جامعه به عملکرد ۱۴ دستگاه اجرایی بستگی دارد تصریح کرد: نیروی انتظامی، قوه قضاییه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدا و سیما، سازمان زندانها، بیمه مرکزی، شهرداریها، بانک مرکزی و وزارتخانه‌هایی چون ارشاد، اطلاعات، صنعت و معدن، راه و شهرسازی، نفت و نیرو از جمله دستگاهها و سازمانهایی هستند که برطبق قانون وظیفه دارند که در امر کاهش میزان سرقت در جامعه ایفای نقش کنند.

این فرمانده ارشد انتظامی در ادامه به اجرای ۷۷ طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیر مجاز طی سه سال گذشته در استان خوزستان اشاره می‌کند و می‌گوید:
از ابتدای سالجاری تاکنون در حدود دو هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح غیر مجاز در استان خوزستان کشف شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: البته از ابتدای شهریور سال ۹۶ نیز تاکنون میزان تیراندازیهای دارای شاکی خصوصی یعنی تیراندازی‌ به افراد، منازل و خودروها هم به میزان بیش از ۴۰ درصد در استان خوزستان کاهش پیدا کرده است.

عباسزاده با بیان اینکه استان خوزستان از لحاظ کاهش تصادفات ترافیکی در سال ۹۶ رتبه اول کشوری را بدست آورده است اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون میزان تصادفات منجر به فوت استان خوزستان در حوزه درون شهری ۱۹ درصد و در حوزه برون شهری نیز ۱۳ درصد کاهش داشته است.

ارسال بیش از ۲۰۰۰ پیامک اخطار به خودروهای حامل سرنشین بدحجاب

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان در ادامه ضمن اشاره به دستورالعمل سه مرحله‌ای پلیس در زمینه مبارزه با کشف حجاب در خودروهای شخصی گفت: براساس این دستورالعمل بار اول از طریق پیامک به فرد خاطی تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار، فرد مذکور باید ظرف ۷۲ ساعت خود را به مرکز امنیت اخلاقی پلیس برای دادن تعهد معرفی بکند و در غیر اینصورت ماشین وی به مدت ۲۱ روز توقیف خواهد شد و اگر این ناهنجاری برای سومین مرتبه از طرف وی تکرار شود نه تنها خودروی این فرد ضبط می‌شود بلکه به مراجع قضایی نیز معرفی خواهد شد.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان از ابتدای سالجاری تاکنون در حدود دو هزار و ‌۱۳۰ فقره پیامک اخطار به هنجار شکنان حجاب اسلامی در خودروها ارسال شده است.

عباس زاده در پایان از کشف ۳ تن و ۷۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال ۹۸ تا الان خبر داد و‌ افزود: میزان کشفیات کالای قاچاق در ۱۳۸ روز ابتدایی سالجاری در استان خوزستان چیزی در حدود یک ﺗﺮﯾﻠﯿﻮﻥ و ۶۹۳ میلیارد و ۴۰ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال بوده است.