بهره برداری از طرح ها و پروژه های مخابراتی شهرستان آبادان

خورنا_ طی مراسمی در بخشداری اروندکنار پروژه ها وطرح های مخابراتی شهری وروستایی شهرستان آبادان در زمینه های مختلف ازجمله تأسیس، توسعه و نصب با هزینه ای بالغ بر ٢٢٠ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در آیینی با حضور نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار، بخشدار اروندکنار، مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات، مدیر مخابرات منطقه خوزستان، مدیران مخابرات آبادان و تدارکات و پشتیبانی مخابرات منطقه و دیگر مسئولین شهری و روستایی، پروژه های مخابراتی شهرستان آبادان با هزینه ای بابغ بر ۲۲٠ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این طرح ها شامل توسعه تلفن ثابت ۳۳۹۵ شماره تلفن، توسعه شبکه دیتا ۳۱۹۵ پورت، توسعه شبکه فیبر نوری ۶۷۰۰ متر، توسعه ونصب سایت های همراه اول ۳۰ سایت، و توسعه ارتباطات در مرکز شهرستان و مناطق روستایی؛ مچری نصار، قمیجه، نهر حیاویان، قفاس( پرورش میگو)، صیداویه، شلهه حاج حسین، نیروگاه گازی،طره خضر،تندگویان، منیوحی، تنگه، حیر و ثوامر است.

رحیم فلاح زاده مهم ترین اولویت مخابرات منطقه خوزستان در سالجاری را اجرا، توسعه فیبر نوری شهری و روستایی و توسعه شبکه دیتا و تلفن همراه در مناطق مورد نیاز اعلام کرد وگفت؛ سهم استان خوزستان ۱۵۰۰۰ متر فیبر نوری است که اجرای ۶۷۰۰ متر فیبر نوری برای ایجاد بستر سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت تانوما(فیبر نوری) شهری و روستایی در این راستاست.

وی همچنین از سازمان ها و ارگان های دولتی و موسسات خصوصی خواست تا برای بهره مندی از اینترنت پرسرعت وپهنای باند بالا بر بستر فیبرنوری، درخواست های خود را به مخابرات ارائه بدهند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اعلام این که برای انجام طرح ها و پروژه های ارتباطالت سیار، توسعه شبکه فیبر نوری، دیتا و تلفن ثابت در شهرستان آبادان بیش از ٢٢٠ میلیارد ریال هزینه شده است گفت؛ راه اندازی وتوسعه شبکه ارتباطی سایت های همراه اول در روستاهای آبادان به منظور پوشش شبکه ارتباطی در این مناطق و استفاده روستاییان از شبکه واینترنت پرسرعت برای برخورداری از خدمات دولت الکترونیک و جبران شکاف دیجیتالی روستایی وشهری بوده است.

فلاح زاده هم چنین از دیگر اهدف راه اندازی سایت های همراه اول در مناطق مرزی را رفع شدن مشکل رومینگ بین الملل در این نقاط دانست و از مشترکان خواست که تنظیمات استفاده شبکه دستگاه تلفن خود را از حالت اتوماتیک به حالت دستی تغییر بدهند و شبکه های داخلی را انتخاب نمایند تا مشمول هزینه طرح رومینگ بین الملل قرار نگیرند و هزینه اضافی پرداخت ننمایند.

در ادامه این مراسم مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان خوزستان گفت؛ توسعه ارتباطات در قالب طرح uso از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که می تواند کمک شایانی به رونق روستاها باشد.

جلیل مختار و شرفی، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی، حل مشکلات ارتباطی را لازمه توسعه اقتصادی دانستند و خواستار توجه بیش از پیش توسعه ارتباطات در مناطق روستایی شدند.

همچنین کعبی دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شواری اسلامی از تلاشهای بی وقفه و مستمر مدیر مخابرات منطقه خوزستان و مخابرات شهرستان به منظور اجرای این پروژه ها و طرح های مخابراتی تشکر نمود.

گفتنی است شهرستان آبادان بیش از ۹۲ هزار تلفن ثابت منصوبه شهری و روستایی دارد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *