خط کشتیرانی خرمشهر – بصره مجددا راه اندازی شد

خورنا/ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ،قدرت اله طمیمیان سه شنبه اظهار داشت: به منظور راه اندازی مجدد خط کشتیرانی خرمشهر - بصره و بالعکس سفری یک روزه به کشور عراق با کشتی برلیان انجام شد.

خورنا/ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ، قدرت اله طمیمیان سه شنبه اظهار داشت: به منظور راه اندازی مجدد خط کشتیرانی خرمشهر – بصره و بالعکس سفری یک روزه به کشور عراق با کشتی برلیان انجام شد.
وی گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور زائران اربعین حسینی در این منطقه و انتخاب سفر دریایی از بندر و دریانوردی خرمشهر به کربلای معلا، قرار گرفتن این کشتی در خطوط حمل و نقل آبی به جابه جایی زائران اربعین حسینی کمک شایانی خواهد کرد.
معاون فرهنگی ، هنری وگردشگری منطقه آزاد اروند افزود : بررسی مسایل و مشکلات حمل و نقل بین خرمشهر و عراق با وزیر حمل و نفل کشور عراق نیز در دست پیگیری است.
با راه اندازی این خط کشتیرانی هفته ای یک سفر رفت و برگشت بین خرمشهر – بصره با ظرفیت ۲۳۵ مسافر انجام می شود.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *