مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

صنعت بوم گردی در استان خوزستان رشد ضعیفی دارد

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻣﯿﺮﺍﺙ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ اظهار کرد: در استان خوزستان علیرغم وجود ظرفیت های فوق العاده ای که در حوزه بومگردی وجود دارد ولی متاسفانه رشد چندانی در این زمینه به وجود نیامده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که عصر دوشنبه هفتم مرداد ماه ۹۸ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد سید حکمت اله موسوی صنعت بومگردی را اولویت اول حوزه گردشگری کشور معرفی کرد و گفت: در حال حاضر از دو هزار پروژه ای که در سطح کشور در زمینه صنعت بومگردی فعال شده است تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ پروژه اجرایی شده است.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻣﯿﺮﺍﺙ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ اظهار کرد: در استان خوزستان علیرغم وجود ظرفیت های فوق العاده ای که در حوزه بومگردی وجود دارد ولی متاسفانه تاکنون توفیق چندانی در این زمینه به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۲ مجوز صادر شده در زمینه احداث اقامتگاههای بومگردی در استان، تاکنون سه تا چهار مجوز فعال شده است و مابقی تحت تاثیر دلایل مختلفی چون عدم همراهی دستگاههای دولتی همچنان غیر فعال باقی مانده‌اند.

موسوی در پایان ضمن درخواست برای کاهش هرچه بیشتر موانع اضافی موجود در مسیر احداث اقامتگاههای بومگردی گفت: شرط بومی بودن در کنار گذراندن دوره های آموزشی و مهارتی و نیز داشتن یک حداقل سواد خواندن و نوشتن می تواند برای متقاضیان احداث این اقامتگاه‌ها شرایط کافی و مناسبی باشد.