کارگروه تخصصی “جام باشگاه های کتاب” در بهبهان تشکیل شد

خورنا | پدرام کسائی:   رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان از دستور فرماندار بهبهان برای تشکیل کارگروه تخصصی جام باشگاه های کتاب خوانی در بهبهان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری خورنا، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، کارگروه تخصصی جام باشگاه های کتابخوانی با حضور کارشناسان، مدیران اداره امور کتابخانه ها، رئیس اداره بهزیستی، مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارشناسان آموزش و پرورش، روابط عمومی شهرداری بهبهان، شهردار منصوریه و نمایندگانی از بخشداری تشان، جهت تشکیل ستاد جام باشگاه های کتاب، روز شنبه پنجم مرداد در محل دفتر مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان برگزار شد.


مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در ابتدای جلسه با اشاره به اهمیت بالای موضوع جلسه، از تمامی اعضا خواست که در این حوزه ورود کرده، و پیشنهادات خود را ارائه نمایند .
شجاعی در ادامه به فعالیت هایی که سال گذشته در بهبهان در این حوزه و طی دوره ای آموزشی که با حضور اساتیدی از تهران برگزار شد اشاره نمود، که حاصل آن تربیت مربیان و ثبت بیش از ۶۰ باشگاه بود .
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ازاستعداد های فراوانی که در سطح شهرستان و توابع آن وجود دارد گفت و افزود: در صورت بها دادن به این استعدادها، اتفاقات ارزشمندی در این زمینه حاصل خواهد شد،

وی در ادامه افزود:  جام باشگاه های کتاب در چند حوزه فعالیت دارد که از جنله این فعالیت ها، می‌توان به بخش عشایر و دوستداران کتاب در روستاها اشاره نمود، که در این حوزه می بایست بخش‌هایی چون سردشت زیدون، تشان، منصوریه و … واحدهای فرهنگی خود را فعال نموده، وخروجی جلسات خود را اعلام کنند تا برنامه ریزی هایی در این زمینه صورت گیرد. همچنین در این زمینه می توان از کانون های فرهنگی و هنری مساجد استفاده نمود .
شجاعی در پایان خبر از برگزاری فستیوالی مشابه با جام باشگاه کتاب کودک و نوجوان در سطح شهرستان خبر داد که آثار ارائه شده پس از داوری، و کسب رتبه های برتر به استان ارسال خواهد شد، و از برگزیدگان آثار با اهدای جوایزی تقدیر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تاکید فرماندار بهبهان، از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اعطای معرفی نامه به مربیان جهت ثبت باشگاه ها خبر داد و از اعضا خواست نسبت به اطلاع رسانی به زیرمجموعه های تحت امر اقدام کنند.

لازم به ذکر است اعضای این کارگروه به صورت جداگانه در سخنانی بر لزوم حمایت از این طرح ملی تاکید کردند.