امام جمعه اندیمشک: واقعه غدیر هویت جهان تشیع است

خورنا_ حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی نوری ظهر امروز در نشست شورای اداری اندیمشک ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: ۵ مرداد سالروز اولین خطبه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) و به امامت آیت اله طالقانی (ره) را به عموم شهروندان ولایی ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم.

وی جایگاه سنگر عبادی سیاسی نماز جمعه را فرصتی برای ارتباط مسئولین در نظام اسلامی با آحاد ملت دانست و افزود: نماز جمعه قرارگاه تبیین سیاست‌های نظام اسلامی و آگاهی‌بخشی به جامعه است.

امام جمعه اندیمشک نماز جمعه را دارای دو رکن اساسی خطبه و نماز معرفی و تصریح کرد: تریبون نماز جمعه همواره برای بیان خدمات، اقدامات و بصیرت افزایی به دور از نگاه به جریانات سیاسی و در مسیر رضای خداوند در اختیار امیران، فرمانداران و مسئولین نظام اسلامی بوده و در احادیث معصومین (ع) جایگاه رفیع نماز جمعه تبیین شده است.

وی در ادامه عید سعید غدیر خم را هویت تشیع دانست و افزود: اگر واقعه غدیر غم و فرازهای سخننان رسول الله (ص) به درستی برای مسلمانان جهان تبعیین شود، انحرافات از ابتدا اتفاق نمی‌افتاد.

حجت الاسلام حسینی نوری با تاکید بر لزوم تبعیین فرازهای خطبه غدیر خم در جامعه و جهان اسلام گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و اسلامی در نظام اسلامی باید در زمینه غدیر اقدامات فرهنگی را به درستی درمسیر تبعیین غدیر برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

انتهای پیام/