یادداشت رئیس انجمن انبوه سازان و سازندگان مسکن خوزستان پیرامون استعفای یک عضو شورای شهر:

یکی چاره باید کنون ساختن…

 

اعضای محترم شورای شهر اهواز
با درود و احترام
در رسانه ها،محافل خبری وبویژه فضای مجازی استعفای جناب آقای دکتر قنوات عضو محترم شورای شهر اهواز با انعکاس فراوانی روبرو گردید این رویداد باعث ایجاد پرسش های و دل نگرانی های فراوان در میان دلسوزان و خیرخواهان پیشرفت و توسعه شهری گردید.
همانگونه که آگاهید شورای پنجم اهواز با شعارتغییر و پاسخگویی به مردم و نهادهای مدنی پا به عرصه فعالیت های اجتماعی نهاد.در این مدت که از عمر شورا می گذرد بی گمان جناب آقای قنوات به دنبال برآورد شدن این اهداف و خواسته های برحق از هیچ تلاشی دریغ نورزید.
به طوری که تلاش های بی وقفه ای در زمینه ایجادسامانه شفافیت در پروژه ها و امور مالی شهرداری از خود نشان دادند.ولی هرچه دوید هر چه کوبید بیشتر به در بسته خورد گویی قفل و گره بحران های شهر اهواز را هیچ کلیدی یارای گشودن نیست.
به راستی ایشان در طول دو سال گذشته همواره صدای رسای بخش خصوصی و تشکل های صنفی و مدنی در ساختار مدیریتی شهری بوده و همیشه در مسیر ایجاد ارتباط دوسویه میان نهادهای مردمی و تشکل ها با بدنه شهرداری از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی ننمود.
انتظار می رفت با توجه به تغییرو تحولات اخیر در مدیریت شهری و تاکید بر لزوم حفظ آرامش و همبستگی در جهت تقویت و همراهی با شهردار جوان از هرگونه برخورد چالشی درون سیستمی که جزآسیب وزیان به شهر اهواز منفعتی دربر ندارد جلوگیری به عمل می آمد.
افسوس هنوز امضای تاییدیه شهردار جوان خشک نشده استعفای یک عضو پرشور و نشاط و دارای ایده و برنامه موجی از ناامیدی و یاس را در میان مردم،نخبگان و تشکل های توسعه محور برانگیخت.

کارنامه فعالیتی قنوات از سال های دور تا کنون همواره نشان دهنده عزم راسخ ایشان در دفاع از همشهریان مظلوم و محروم اهواز بوده است. وی منفعت عمومی را فدای مصلحت های شخصی و گروهی نکرد.
به راستی چه فضا و شرایطی در شورای شهر بوجود آمده که افراد دارای صلاحیت و ایده تاب ادامه فعالیت و همراهی با وضعیت کنونی را ندارند.
در این میان همشهریان اهوازی چه گناهی کرده اند که باید همچنان شاهد اینگونه تنش های بی حاصل در میان مدیران شهری و منتخبان خود باشند.
به کارنامه چهار دوره پیشین شورای شهر نگاهی از سر عبرت و تجربه اندوزی بیاندازید به جز افسوس و حسرت زمان وفرصت های از دست رفته چه نتیجه ملموسی نصیب و عایدی مردم اهواز شده است. تا چه هنگامی می توان در این دور و دایره بسته ناکامی و شکست به ادامه حیات این شهر امیدبست.
در همین رابطه از اعضای محترم شورای شهر انتظار می رود ضمن مخالفت صریح با استعفای دکتر قنوات و برطرف کردن گلایه ها و دغدغه های به حق ایشان در محیط و فضایی همراه با همدلی و احترام متقابل نسبت به چالش ها و بحران های روز افزون شهر اهواز چاره اندیشی نموده و عرصه و میدان را در عمل و نظر در اختیار نخبگان، آگاهان و دلسوزان به حاشیه رفته قرار داد تا شایدبرای یک بار که شده آزاد مردان و آزاد زنان این مرزوبوم کهن فکری و اقدامی در جهت برون رفت از حال روز فلاکت بار و مصیبت زده این شهر مهم و استراتژیک ایران نمایندشاید که از بن بست کنونی رهایی یافت.
هنوز می توان دست از منیت ها و خودخواهی برداشت. فرصت اندکی باقی مانده وقتی برای آزمون و خطا نیست. مردم از شورای شهر و سایر مسوولان انتظار راهکار برون رفت ازبحران های فزآینده کنونی که زیست وبقای مردم را به مخاطره افکنده دارندنه اینکه در درون نهادی که خاستگاه مردمی دارد هر روز شاهدتنش، چنددستگی و خدای ناکرده زدو بندهای جناحی و شخصی باشند.

سرانجام سخن،صدای تیک تاک ساعت به گوش می رسد: یکی چاره باید کنون ساختن زیرا حتی فردا خیلی دیر است.

فرشید پورحاجت
رییس انجمن انبوه سازان و سازندگان مسکن خوزستان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *