آغاز طرح ملی ایران مهارت در شهرستان بهبهان

خورنا | پدرام کسائی: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهبهان از آغاز طرح ملی ایران مهارت در اولین روز از هفته ملی مهارت سال ۹۸ در بهبهان خبر داد.

فرشین پودنچی در گفتگو با خبرگزاری خورنا گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول در نظام آموزشی رسمی، و تاکید ریاست محترم جمهوری مبنی بر ارایه آموزش های مهارت محور به دانش آموزان و عملیاتی کردن کار و فن‌آوری در برنامه درسی ملی، طرح ایران مهارت هم زمان با تحصیل با همکاری مدیریت آموزش و پرورش بهبهان از امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه و هم زمان با اولین روز از هفته ملی مهارت در بهبهان آغاز و ابلاغ شد.

پودنچی افزود: تاکنون ۲۷۰ نفر در بخش دولتی و ۵۰۰ نفر در بخش خصوصی دوره های ایران مهارت را با موفقیت به پایان رسانده اند.

وی در ادامه گفت: مرکز فنی و حرفه ای با سه مرکز به انجام مهارت آموزی ارایه خدمات می کند که عبارتند از: مرکز برادران شهر بهبهان با ۷ کارگاه و ۳۰ حرفه، مرکز خواهران شهر بهبهان با ۶ کارگاه و ۴۲ حرفه، مرکز زیدون با ۳ کارگاه و ۶ حرفه، و مرکز منصوریه با ۲ کارگاه و ۶ حرفه؛ که در مرکز برادران ۹۵۰ نفر و خواهران ۶۰۰ نفر و زیدون و منصوریه نیز هر کدام ۷۰ نفر آموزش دیده اند.

رئیس فنی و حرفه ای بهبهان در ادامه در خصوص برنامه های جدید فنی و حرفه ای گفت: امسال مرکز در حال انجام دو طرح ایران مهارت یعنی هر ایرانی یک مهارت و مهارت آموزی دوگانه برنامه خود را عملیاتی نموده است، که طرح اول ویژه دانش آموزان و طرح دوم ویژه دانش آموختگان دانشگاهی است.

پودنچی در تشریح جزئیات این طرح ها افزود: در طرح مهارت دوگانه جوانان کارورز فارغ التحصیل بخشی از آموزش های خود را در مرکز فنی و حرفه ای و بخش دیگری را در محیط واقعی کار و بنگاه های اقتصادی آموزش می بینند تا آمادگی بیشتری را برای ورود به بازار کار داشته باشند.

وی در ادامه گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای، هم زمان با آموزش در مراکز، دوره های خاص ویژه روستاییان و عشایر، سکونت گاه های غیر رسمی، زندان، پادگان و مراکز دانشگاهی و صنایع را برگزار می کند.

فرشین پودنچی در خصوص فعالیت های مرکز جوار دانشگاهی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) گفت: با همکاری مرکز بهبهان و دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) تعداد ۳۰۰ دانشجو از دوره های مهارتی بهره مند شدند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهبهان در پایان گفت: مرکز فنی و حرفه ای بهبهان آمادگی کامل دارد که با همکاری بخشداری ها، صنایع و شرکت ها، و بنگاه های اقتصادی در جهت مهارت آموزی و تلاش برای ریشه کن کردن بیکاری اقدام نماید.

 

? فیلم گفتگوی کامل رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهبهان: