رئیس پلیس اهواز خبر داد:

کشف بیش از ۳۶ هزار لیتر نفت خام قاچاق و دستگیری ۵ قاچاقچی در اهواز

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز از کشف بیش از ۳۶ هزار لیتر نفت خام قاچاق و دستگیری ۵ قاچاقچی در اهواز خبر داد

به گزارش خبرگزاری خورنا سرهنگ “محسن دالوند”در تشریح جزئیات این خبر گفت:با توجه به عبور لوله های نفت از محدوده پاسگاه حمید و گشت زنی های مأموران انتظامی این پاسگاه برای پیشگیری از خطرات و سرقت‌های احتمالی از لوله های نفت،ماموران این پاسگاه در حین گشت زنی،به یک کامیونت نفتکش،که در کنار جاده ایستاده بود مشکوک و آن را متوقف می‌کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان اهواز تصریح کرد:بامشاهده رفتار مشکوک راننده و سرنشین،همچنین تناقض‌گویی های آنان و پس از بازرسی های به عمل آمده،مشخص شد، این کامیون حاوی نفت خام قاچاق است.
وی اظهار داشت:با بررسی‌های صورت گرفته و تحقیقات انجام شده مشخص شد که محل دپوی نفت خام قاچاق، کارگاهی در منطقه ملاشیه است.
سرهنگ دالوند افزود:مأمورین کلانتری ۲۸ ملاشی موفق شدند پس از هماهنگی مرجع قضایی و ورود به این کارگاه،یک دستگاه تریلی نفتکش حاوی ۳۰ هزار لیتر نفت خام قاچاق و چندین تانکر مربوط به ذخیره‌سازی را کشف کنند.
این مقام انتظامی ادامه داد از این محموله جمعاً ۳۶ هزار لیتر نفت خام قاچاق کشف و ۵ قاچاقچی نیز دستگیر شدند.به گفته وی کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق رابالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اهواز در پایان با بیان اینکه هر ۵ قاچاقچی دستگیر شده تحویل مقامات قضایی شدند،اظهار کرد:تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد و پلیس با اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق، با تمام توان با این پدیده شوم به صورت قاطع و بدون اغماض برخورد می‌کند.