استانداز خوزستان:

کتابخانه دیجیتال استان خوزستان باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد

استاندار خوزستان با بیان اینکه نخستین کتابخانه دیجیتال استان باید تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری کامل برسد اظهار کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان باید این پروژه را به طور ویژه در دستور کار خود قرا دهد و در جلسات آینده انجمن کتابخانه‌های استان نیز گزارشی کامل از روند پیشرفت کار ارائه دهد.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در دومین نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان در سال ۹۸ که امروز شنبه ۲۹ تیرماه در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی ضمن تاکید بر ارتقای جایگاه کتاب در بین خانواده‌ها و نسلهای آینده استان گفت: اگر می‌خواهیم به شاخصه‌های تاثیر‌گذار در امر توسعه استان دست پیدا کنیم باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و مناسب به ایجاد تغییرات فرهنگی مثبت در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مبادرت کنیم.

استاندار خوزستان انس کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی را نقطه آغازین حرکت یک جامعه به سوی رشد و توسعه در آینده دانست و‌ افزود: برای رسیدن به این مهم باید اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاست راهبردی و اولویت‌دار خود را بر مبنای جذب کودکان و نوجوانان استان به امر مطالعه قرار دهد.

وی اضافه کرد: البته جذب نسل جدید به سوی مطالعه با توجه به رقبایی قدری چون فضای مجازی، رسانه‌های دیداری و شنیداری به این سادگیها هم امکان‌پذیر نیست و به دانش‌ها و تخصص‌های لازم و مخصوص به خود نیاز دارد.

شریعتی ضمن توصیه به راه‌اندازی جمعه بازار کتاب در اهواز گفت: تولید محتوا با هدف آموزش غیر مستقیم و جذب هر چه بیشتر مخاطب برای کتابخوانی باید سیاستی باشد که به جد توسط حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان دنبال شود.

شریعتی با بیان اینکه نخستین کتابخانه دیجیتال استان باید در سال ۹۸ به بهره‌برداری کامل برسد اظهار کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان باید این پروژه را به طور ویژه در دستور کار خود قرا دهد و در جلسات آینده انجمن کتابخانه‌های استان نیز گزارشی کامل از روند پیشرفت کار ارائه دهد.

وی در پایان ضمن اشاره به عضویت ۱۰ درصد از جمعیت نابینایان استان خوزستان در کتابخانه‌های عمومی گفت: با توجه به اینکه جمعیت نابینایان استان تقریبا یازده‌هزار نفر است این آمار ۱۰ درصدی خیلی پایین است و باید در سایه یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفدار این میزان تا پایان سال به ۱۵ تا ۱۷ درصد برسد.