ادای دین هنرمند بهبهانی به دیار کودکی اش/ می خواهم لهجه شیرین بهبهانی را در سطح ملی بیشتر معرفی کنم

خورنا | پدرام کسائی: نصرالله رادش: دیار جنوب سرشار از استعدادهایی است که باید دیده شوند؛ تلاش می کنم با برگزاری کارگاه های متنوع این استعدادها شناسایی شوند.

رادش در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری خورنا گفت: در سال ۱۳۴۵ در آبادان بدنیا آمدم و تا سن ۱۳ سالگی را در آبادان زندگی کردم؛ در سال ۱۳۵۹ و با شروع جنگ تحمیلی، چون که پدر و مادرم بهبهانی بودند، به شهرستان بهبهان عزیمت کرده، و در این شهر که سرزمین پدری ام است زندگی کردم.

رادش افزود: در سال ۱۳۶۵ عازم خدمت مقدس سربازی شدم، و پس از اتمام سربازی، راهی تهران شدم.

وی در خصوص آغاز فعالیت های هنری خود گفت: از کودکی به تئاتر علاقه داشتم، و تئاتر را در بهبهان زیر نظر استاد کریم پور آغاز نمودم.

رادش گفت: همه ی ما مدیون زادگاه و جایی هستیم که در آن رشد و تعالی یافته ایم، و باید تلاش کنیم تا دین خود را به هر طریق ممکن به موطن خود ایفا کنیم.

وی افزود: من در آبادان بدنیا آمده ام و در بهبهان رشد کرده ام، و بهمین خاطر خود را آبادانی – بهبهانی می دانم و معرفی کرده ام، به همین منظور تصمیم گرفتم، جهت شناسائی و کشف استعدادهای خوبی که در خوزستان، بویژه آبادان و بهبهان است، دوره هایی چند روزه را در این دو شهر برگزار کنم، و پس از آن هم تصمیم دارم هر آنچه را که طی این سال ها آموخته ام، با همکاری مدیران فرهنگی در دیگر استان های کشور، با برگزاری کارگاه یکروزه در مراکز استان ها به رایگان در اختیار دیگر هم وطنانم قرار دهم.

این بازیگر تئاتر و سینما در ادامه گفت: برای برگزاری این دوره ها که بصورت کاملا رایگان است، هماهنگی های اولیه با برخی هنرمندان محلی صورت گرفته و امیدوارم جهت رسمیت پیدا کردن کار، از سوی اداره ارشاد مقدمات کار فراهم شود.

رادش در ادامه بیان داشت: بنده با توجه بهعشق و علاقه ای که به سرزمین کودکی ام دارم اینکار را با هزینه شخصی خود انجام خواهم داد، و حضور شرکت کنندگان در این کارگاه کاملا رایگان بوده، و هیچ اسپانسری نیز برای این کار وجود ندارد.

وی در خصوص دیگر برنامه های خود برای کمک به معرفی شهر و دیارش گفت: علاقه ی زیادی به لهجه شیرین بهبهانی دارم و در حال برنامه ریزی هستم با توجه به بسترهای موجود و در دسترس و همچنین توان بسیار خوبی که در هنرمندان محلی وجود دارد، لهجه شیرین بهبهانی را در سطح ملی بیشتر معرفی کنم.

رادش در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری و همدلی مسئولین شهرستانی و استانی، شاهد شکوفائی بیشتر استعدادهای فرزندان خونگرم و هنرمند خطه خوزستان باشیم.