حامیان طبیعت در اندیمشک به دیدار محیط بانان منطقه حفاظت شده چهل پا رفتند

خورنا_ اعضا مردم نهاد حامیان طییعت زاگرس با محیط بانان منطقه حفاظت شده چهل پا در پاسگاه محیط بانی در سد دز اندیمشک دیدار کردند.

عیدی گماری رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک در این دیدار اظهار داشت: محیط بانان منطقه با وجود امکانات کم و کمبود نیرو توانسته اند امنیت را در منطقه ایجاد کنند و جمعیت کل و بز به عنوان گونه شاخص منطقه نسبت به چند سال گذشته رشد چند برابری داشته باشد .

وی افزود: انجمن ها به عنوان گروه های حامی محیط زیست باید تعاملی سازنده در جهت حفظ محیط زیست با اداره و دیگر انجمن های محیط زیستی برقرار و در زمان های مشخص با شرکت دیگر گروه های مردم نهاد جلساتی سازنده در جهت حفظ و احیای محیط زیست شهرستان با اداره برگزار کنند.

به گزارش خورنا،  میثم مرادی مدیر انجمن حامیان طبیعت زاگرس نیز در این دیدار افزایش جریمه های صید و شکار که راهی برای کنترل و جلوگیری از شکار و صید بی رویه دانست و ایجاد پاسگاه محیط بانی کرخه، حفاظت از زیستگاههای بکر بخش الوارگرمسیری و قرارگیری این مناطق جز مناطق حفاظت شده را به عنوان یک نیاز مهم زیست محیطی مطرح کرد.

در پایان این مراسم از طرف انجمن حامیان طبیعت زاگرس،  بروشور گردشگری شهرستان اندیمشک  که توسط این انجمن تهییه شده بود به محیط بانان اهدا شد و  اعضای انجمن از سد دز اندیمشک بازدید کردند.

منطقه حفاظت شده چهل پا با مساحت ۱۶۵۰۰ هکتار وسعت، در شمال شرق شهرستان اندیمشک و به فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر اندیمشک قرار گرفته که یکی از زیستگاه های مهم کل و بز در استان خوزستان به شمار می آید.

انتهای پیام/