لزوم پیگیری احداث آزادراه اهواز- اندیمشک

خورنا- غلامرضا شریعتی در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه خاتم و بنیاد مسکن متقاضی احداث آزادراه اهواز- به اندیمشک بودند اما به خاطر برخی مسائل، احداث این آزادراه میسر نشد.

وی افزود: با توجه به تعداد بالای تصادف در این محور، لزوم احداث این آزادراه احساس می‌شود لذا باید به سرعت مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار خوزستان بر لزوم ایمن سازی محور اهواز به اندیمشک تأکید کرد و گفت: تا احداث آزادراه این مسیر باید نسبت به ایمن سازی بزرگراه اقدام کرد.

شریعتی بیان کرد: دستگاه‌های مختلفی از استان به صورت غیر مستقیم در کنار دستگاه‌های متولی در زمینه خدمت رسانی به مناطق سیل زده و به خصوص صیانت از جاده‌های استان تلاش کردند که شایسته تقدیر است.

وی افزود: اداره راه و شهرسازی استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به صورت ویژه پای کار بود و اداره بنادر به صورت فعالانه ظاهر شد و تمام امکانات خود را برای مهار سیل بسیج کردند.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگرچه برخی دستگاه‌ها برای مناطق خاصی پای کار بودند اما در برخی مناطق دیگر که با مشکل مواجه می‌شدیم از ظرفیت آنها استفاده می‌کردیم؛ آنها نیز به سرعت وارد میدان می‌شدند که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: همچنین پلیس راه استان و راهنمایی و رانندگی نیز در این زمینه با تمامی ظرفیت وارد میدان شده و اقدامات قابل ملاحظه را انجام دادند.

شریعتی گفت: راه آهن جنوب نیز در زمینه پشتیبانی کمک رسانی به مردم سیل زده نیز اقدامات قابل توجهی را داشت و واگن‌های آنها در منطقه بامدژ کمک شایانی به مردم سیل زده این منطقه بود.

وی ادامه داد: اکنون نیاز است که زیرساخت‌های خود را اصلاح کنیم سریعاً آنها شرایط اول بازگردانیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همگی باید دست به دست هم دهیم تا وضعیت موجود را حفظ کرده و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: اکنون باید در زمینه ارتقای ایمنی راه‌های استان گام‌های مؤثری برداریم تا در سال‌های آینده با کمترین مشکل مواجه شویم.

شریعتی گفت: جاده ساحلی اهواز بخش عمده‌ای از آن بازگشایی شده و سایر بخش‌ها نیز با تلاش شهرداری در روزهای آینده برای تردد شهروندان به حالت عادی بازگردد.

وی ادامه داد: سطح آب رودخانه کارون کاهش یافته است و خروجی دز و کارون ۱۳۰۰ متر مکعب است که نسبت به روزهای گذشته که حدود ۳۰۰۰ متر مکعب بود کاهش قابل توجهی است.

استاندار خوزستان افزود: سال گذشته تفاهم نامه‌هایی را با وزارت راه و شهرسازی امضا کردیم که نیاز است اداره راه و شهرسازی استان این تفاهم نامه‌ها را به صورت جدی تر پیگیری کند و نقاط حادثه خیز استان را اصلاح کنیم.

شریعتی گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار شد ۶۰ درصد آن را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تقبل کند و باقی آن را ما تقبل کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه‌های صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی قرار بود سالانه یکصد میلیارد تومان برای بازسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز و راه‌های استان اعتبار اختصاص داده شود.

شریعتی تصریح کرد: روی این تفاهمنامه باید تمرکز بیشتری صورت گیرد و به صورت جدی دنبال شود.

وی گفت: هیچ استانی تاکنون به این میزان اعتبار جذب نکرده است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

انتهای پیام/