طرح فاضلاب اندیمشک با حضور سرمایه گذاران خارجی اجرا می شود

خورنا- جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر افزایش اعتبار طرح توسعه فناوری های ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز کشور گفت: یکی از اقدامات خوب وزارت نفت همکاری با دانشگاه های کشور و استفاده از ظرفیت علمی آنها در صنعت نفت و به خصوص در بخش برداشت از مخازن بود.

وی ادامه داد: با وجود سابقه طولانی کشور در صنعت نفت، متأسفانه هیچ دانشگاهی در کشور در بخش بالادست صنعت نفت فعال نبود که با ابتکار وزارت نفت این اتفاق رخ داد و امیدوارم دانشگاه های کشور قدر فرصت همکاری با این وزارتخانه را بدانند و با بهره گیری از توان و ظرفیت های علمی خود موجب تحول در صنعت نفت کشور شوند.

در این جلسه که وزرای نفت، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز حضور داشتند برخی درخواست ها و پیشنهادات دستگاه های اجرایی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

اصلاح مصوبه طرح توسعه فاز یک میدان مشترک نفتی آزادگان شمالی، اصلاح مصوبه طرح برق دار کردن چاه ها و تلمبه های آب کشاورزی، اصلاح مصوبه طرح احداث خطوط لوله انتقال گاز به نیروگاه ماهشهر و کارخانه فولاد شادگان و احداث خط لوله انتقال گاز به نیروگاه کهنوج و مناطق جیرفت و عنبرآباد و افزایش اعتبار طرح توسعه فناوری های ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز کشور از جمله درخواست ها و پیشنهادات وزارت نفت در این جلسه بود که پس از توضیحات وزیر نفت و ارائه گزارش در خصوص توجیهات فنی، شورای اقتصاد با این پیشنهادات موافقت کرد.

در ادامه این جلسه پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اصلاح مصوبه طرح تولید الیاف شیشه مرند با استفاده از تسهیلات مالی خارجی مطرح شد و پس از توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و ارائه دلایل توجیهی، فنی و مستندات قانونی، این پیشنهاد به تصویب رسید.

استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای ایجاد تأسیسات فاضلاب در پنج شهر استان خوزستان از دیگر درخواست های مطرح شده در این نشست بود که به تصویب رسید تا بر اساس این پیشنهاد تأسیسات فاضلاب در شهرهای شوش، اندیمشک، ایذه، بهبهان و بستان ایجاد شود.

انتهای پیام/