قطار اندیمشک را به ایلام می رساند

خورنا- عادل آذر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام با توجه به جغرافیای سیاسی و ظرفیت های بالا، نقش اساسی در هندسه اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: پس از گذشت ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی هنوز عدالت در مورد ایلام رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه در بعد تخصیص بودجه و اعتبار بر اساس شاخص های کنونی، استان ایلام کماکان در مظلومیت قرار دارد، اظهار داشت: باید به استان ایلام به صورت ویژه و بر اساس دیگر شاخص های مهم و عملیاتی توجه شود تا بتواند اندکی از عقب ماندگی های گذشته خود را جبران کند.

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به اینکه در مظلومیت استان ایلام همین مقدار بس است که در استان همجوار و از ۱۶ پروژه ملی، ۱۴ پروژه اجرایی شده اما متاسفانه در استان ایلام از ۱۶ پروژه ملی تنها دو پروژه اجرایی شده است، افزود: اگر دنبال اجرای عدالت هستیم باید به این استان بیش از پیش توجه شود تا از قافله توسعه عقب نماند.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: در گذشته سرمایه‌گذاری دست دولت بوده است و الان هم می‌گویند بخش خصوصی در استان‌ها سرمایه‌گذاری کند و باید برای طرح‌های توسعه‌ای، سرمایه‌گذار پیدا شود و بازهم امروز بخش خصوصی در استان‌های دیگر است و واگذاری‌ها به بخش خصوصی هم در استان‌ها دیگر است.

آذر تصریح کرد: توجه با شاخص‌های عدالت محوری در بحث توسعه‌ای استان‌ها بسیار مهم است که در تخصیص بودجه‌ها به استان‌هایی مانند ایلام باید توجه ویژه‌ای شود و فرمول جدیدی برای تخصیص اعتبارات در این استان‌ها در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: فرمول برخورد با توسعه استان ایلام فرمول امروز نیست یک دو دهه بایست به عقب برگردیم و عقب ماندگی های گذشته را نیز مورد توجه قرار داد.

رئیس دیوان محاسبات گفت: باید از تمام ظرفیت های اصل ۴۴، سیاست های کلی و اقتصاد مقاومتی برای رفع موانع و توسعه استان استفاده شود.

وی اظهار داشت: اگر صرفه جویی در هزینه باشد بایست توجه ویژه ای به استان هایی چون ایلام بشود.

وی افزود: قطعه ارتباط ریلی یک مسئله مهم است هم از طرف اندیمشک به دهلران و هم از اسلام آباد به ایلام باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/