آیا مرکز درمان فخرالنسا فقط برای عراقی هاست؟

عباس مدحجی: کمتر از یک سال از افتتاح مرکز جراحی فخر النسا و درمانگاه کوثر خرمشهر میگذرد و صحبتهایی از اختصاص این مرکز به عراقی ها و اتباع بیگانه مطرح شده است. شاید نام این مرکز یا قیمومیت آیت الله سیستانی (مرجع ساکن عراق) بر آن یا تابلوهای بکار رفته باعث این تفکر شده باشد. مسولین این مرکز اما نظر دیگری دارند.

مدیر عامل مرکز درمانی فخر النسا در واکنش نسبت به این موضوع گفت: وجود تابلوی فخرالنسا این شبهه را ایجاد کرده که مرکز برای درمان عراقی هاست. اما این مرکز درمانی اولا برای قشر آسیب پذیر خرمشهر و آبادان تشکیل شده و ثانیا ایده اولیه آن با نظر آیت الله سیستانی و رایزنی های شیخ عبدالامیر خاقانی نماینده این مرجع در خرمشهر برای شهروندان ایرانی شکل گرفته است.

فیصل قطرانی آمار عراقی های پذیرش شده از بدو تاسیس تا کنون را ۱۷۲نفر و کل افراد پذیرش را قریب به ۱۸هزار نفر اعلام کرد و افزود: پنج هزار ویزیت عمومی سه هزار تومانی برای شهروندان خرمشهری و آبادانی نشان از هدف ما در کمک به وضعیت بهداشت و درمان منطقه است چون اینجا با وجوهات شرعی ایرانیان مقلد آیت الله سیستانی ساخته شده و از عراق آورده ای نداشته است.

قطرانی هزینه ایجاد خدمات را به ازای هر تخت یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: مثلا دستگاه سونگرافی این مرکز اد پیشرفته ترین سونوگرافی های استان و کشور است و چند کار را همزمان انجام میدهد. یا دستگاه فیکو که برای عمل چشم استفاده میشود و ما تخصص استفاده از تمام امکاناتش را نداریم. سه اتاق عمل عمومی و یک اتاق تخصصی عمل چشم داریم و الان آمار مراجعات گوش و حلق و بینی در این مرکز بیشتر است و تعداد عمل های چشم در رده ی بعدی ست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *