استاندار خوزستان:

غیبت در جلسات شورای سلامت به هیچ عنوان پذیرفته نیست؛ عذر مدیران غایب را خواهم خواست

استاندار خوزستان هشدار داد: به هیچ عنوان غیبت در جلسات شورای سلامت استان قابل پذیرش نیست و اگر تکرار شود مطمئنا با نوشتن نامه‌ای به وزیر مربوطه عذر مدیران غایب خواسته خواهد شد.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در سومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه ۹۸ در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی اظهار کرد: مدیران کل آب و فاضلاب، ‌محیط زیست و جهاد کشاورزی استان و ‌نیز شهرداران به عنوان متولیان اصلی سلامت جامعه باید ضمن حضور در جلسات شورای سلامت در مورد عملکرد اجرایی خود جوابگو باشند.

استاندار خوزستان در ادامه ضمن تاکید به هرس هرچه زودتر درختان کنوکارپوس گفت: از آنجایی که گرده‌افشانی گیاه کنوکارپوس با شروع فصل بارندگی‌ها باعث بروز عارضه‌ها و حساسیتهای آلرژی‌زا خاصی در استان می‌شود لذا شهرداری‌ها و ادارات مربوطه باید از الان خود را جهت هرس هرچه سریعتر این گیاه آماده کرده و منتظر هواشناسی برای اعلام بارندگی نباشد.

شریعتی در مورد لایروبی و آهک پاشی جوی‌های روباز فاضلاب اظهار کرد: این لایروبی در غرب اهواز نسبت به شرق این شهرستان با درصد بسیار پایین‌تری صورت گرفته است و باید در این زمینه به شهرداران خاطی تذکرات جدی داده شود و از آنها خواست که برای ماه آینده در این زمینه با جدیت بیشتری وارد شوند.

استاندار خوزستان یادآوری کرد: ﻻﯾﺮﻭﺑﯽ ﻭ ﺁﻫﮏ پاشی جوی‌های ﺭﻭﺑﺎﺯ فاضلاب، ﮐﺎﺭ بسیار ﺳﺎﺩﻩﺍﯼ است که با انجام آن می‌توان از شیوع بسیاری از بیماریهای خطرناک جلوگیری و سلامت جامعه را تضمین کرد بنابراین هر شهرداری که در این زمینه کوتاهی کند حتما عزل خواهد شد.

وی در پایان ضمن اشاره به پروژه تامین آب آشامیدنی روستای خلیفه حیدر شهرستان شوش گفت: این پروژه علیرغم قولهای فراوانی که تاکنون داده شد ولی هنوز به پایان نرسیده است و از آنجایی که هم‌اکنون در حال تبدیل شدن به نمادی از ناکارآمدی در کل سیستم مدیریتی استان است لذا آبفای روستایی باید تا هفته آینده با ارائه یک پلان کاری مشخص، تاریخ پایان آن را به صورت دقیق تعیین کند.