بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خورنا و نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان چهارشنبه ۱۹ تیر ماه سال جاری، دکتر حمیدرضا خلیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با همراهی تیم کاملی از کارشناسان و مدیران این معاونت، از شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان بازدید کرد.

خلیلی از بخش های مختلف ستاد شبکه، بیمارستان شهداء، مرکز بهداشت و مرکز فوریت های هندیجان بازدید کرد و نقاط ضعف و قوت را در بخش های مختلف نیروی انسانی و مدیریت منابع مالی و تجهیزاتی شناسایی و پیشنهادات و حمایت های لازم را در جهت برطرف نمودن مشکلات و پیشرفت و ارتقاء منابع شبکه بیان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حضور خود در شهرستان هندیجان، از ساختمان های در حال احداث شبکه شامل اورژانس ۱۸ تخت خوابی و درمانگاه تخصصی بیمارستان شهداء، که توسط خیرین در حال ساخت است و مرکز خدمات جامع سلامت شماره۲(شمالی)، که توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال ساخت است، نیز بازدید کرد.

جلسه تحلیل بازدید در سالن جلسات شبکه برگزار شد و تمامی مدیران و کارشناسان معاونت توسعه مدیریت و منابع با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان، معاونین و مسوولین واحدهای مختلف ستادی شبکه بهداشت و درمان هندیجان، نتایج بازدید خود را شرح داده و در مورد نقاط ضعف و قوت موجود بحث و تبادل نظر کردند.

خلیلی ضمن تشکر از خدماتی که پرسنل و مدیریت شبکه بهداشت و درمان هندیجان به مردم ارائه می دهند، گفت: هدف از این بازدیدها علاوه بر شناسایی نقاط ضعف و قوت موجود، کمک به رفع مشکلات و موانع موجود در شهرستان های محرومی مانند هندیجان است، تا بتوانیم هدف محرومیت زدایی از مناطق محروم را عملی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع عنوان کرد: بیمارستان شهداء هندیجان به علل فراوان، از جمله غیر فعال بودن بخش های مختلف آن، یکی از بیمارستان های هزینه بر و یارانه بگیر استان است، با این حال همه ما در جهت ارائه خدمات مورد انتظار مردم شریف هندیجان، این بیمارستان را حمایت خواهیم کرد و در جهت رفع مشکلات آن از هیچ کمک و تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: افزایش ماندگاری چهار پزشک متخصص اصلی و راه اندازی بخش اتاق عمل می تواند بسیاری از مشکلات بیمارستان را مرتفع کند. راه اندازی اتاق عمل به علت فرسودگی وسایل موجود، نیاز به بودجه ویژه دارد و تامین پزشکان متخصص مورد نیاز در اتاق عمل نیز باید دردستور کار قرار گیرد. تحقق این امر نیاز به مشارکت بخش ها و معاونت های دیگر دارد. با این وجود از اقدام برای راه اندازی اتاق عمل، همه حمایت ها و کمک های مالی که در توان معاونت توسعه باشد را انجام خواهیم داد.

خلیلی در ادامه به تشریح وضعیت مالی در بیمارستان های استان اشاره کرد و گفت: شاخص ضریب خود اتکایی بیمارستانی، بیشتر بیمارستاهای استان ۴۸ درصد است، یعنی تقریبا ۵۰ درصد هزینه های بیمارستان ها توسط درآمدهای آن بیمارستان تامین می شود و این رقم بسیار پایینی است. اگر تمامی مدیران در تمامی سطوح مدیریتی دانشگاه اصل خود کنترلی و نظام پایش داخلی و اصل مدیریت منابع و مصارف را با دقت اجرا کنند، بسیاری از مشکلات و کمبودهای مالی موجود را می توان کنترل کرد.

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیران و کارشناسان این معاونت اظهار کرد: با وجود کمبود نیرو در بیشتر قسمت های شبکه، از جایگزینی نیروهای خروجی با نیروهای طرحی، قراردادی و پیام آور توسط معاونت توسعه تشکر می کنم، اما هنوز در بسیاری از بخش ها مشکلاتی هست، در بخش نیروهای خدمات کمبود شدید وجود دارد که امیدواریم در این مورد راهکاری اندیشیده شود.

وی در ادامه دو خواسته دیگر خود در بخش مالی را اینگونه عنوان کرد: در طول سه سال گذشته سقف اضافه کار در شبکه بهداشت و درمان هندیجان افزایشی نداشته است و همچنین ماموریت های خودروهای استیجاری جوابگوی جابجایی های کاری موجود نیست و با صلاحدید معاونت توسعه، تقاضای افزایش در این دو بخش وجود دارد.

لازم به ذکر است در مورد مرکز فوریت های پزشکی شهرستان هندیجان، قول مساعد در جهت تامین مالی استقرار پایگاه شماره ۲ شهری فوریت های پزشکی در بیمارستان شهداء، نصب سایبان، محوطه سازی و همچنین نصب دوربین های امنیتی در مرکز فوریت های پزشکی هندیجان داده شد.