معاون امور شهری استانداری خوزستان خبر داد:

استارت عملیات هرس درختان کنوکارپوس از ابتدای شهریور در سراسر استان خوزستان

معاون اداره‌کل امور شهری استانداری خوزستان از شروع عملیات هرس درختان کنوکارپوس از ابتدای شهریور ماه در سراسر استان خبر داد.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در سومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه ۹۸ در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد علی قارونی ضمن اعلام این خبر گفت: این هرس به صورت سنگین انجام شده و تا پایان مهرماه نیز ادامه خواهد یافت.

معاون امور شهری استانداری خوزستان ادامه داد: همچنین قرار است که به منظور آشنایی هرچه بیشتر شهرداری‌های استان در زمینه انجام صحیح کار هرس گیاهان کنوکارپوس، امسال یک برنامه آموزشی سه دوره‌ای توسط اداره‌کل امور شهری استانداری خوزستان برگزار ‌شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته پس از شناسایی درختان کنوکارپوسی که به هرس نیاز داشتند نزدیک به ۶۱ درصد از آنها به طور کامل توسط شهرداریهای استان مورد هرس قرار گرفتند.

قارونی در پایان ضمن‌ تاکید بر افزایش تنوع گیاهی در استان یادآوری کرد: از دو سال پیش که بحث آلرژی‌زایی و ‌مشکلات تنفسی درختان کنوکارپوس به طور جدی در استان مطرح گردید ما به تمامی شهرداریها ابلاغ کردیم که ضمن به حداقل رساندن کشت گیاه کنوکارپوس، نسبت به کشت درختان بومی و سازگار با شرایط آب و هوایی استان نیز اقدام کنند.