برای اولین بار:

انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی عصب سه قلوی صورت در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندر ماهشهر

خورنا|باقر گل فر:متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندر ماهشهر از انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی عصب سه قلوی صورت در این بیمارستان خبر داد.

دکتر امیر آذر همایون درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خورنا در بندرماهشهر اظهار کرد: بیماری به دلیل شدت درد در ناحیه صورت مراجعه کرد و بعد از معاینات اولیه مشخص شد وی به بیماری عصب سه قلوی صورت مبتلا است، این درد در ناحیه پیشانی، گونه و چانه در مسیر عبور عصب پنجم مغزی قرار دارد، این عصب حس درد و حرارت صورت را تامین می‌کند و گاهی این عصب به دلیل اثرات فشاری عروق تحریک شده و باعث درد های شدید در ناحیه صورت میگردد .

پزشک معالج در ادامه  بیان کرد:اینکه گاهی بیماران مبتلا به این درد  با استفاده از داروهایی که مشتق از داروهای صرع است، درمان می‌کنند، اگر درد با دارویی که دوز بالایی دارد، درمان نشود بیمار باید تحت عمل جراحی قرار گیرد که در مورد این بیمار هم وضعیت به همین شکل بود و درمان دارویی جواب ندادهاست.

دکتر امیر آذر همایون گفت: انجام این عمل بدین صورت است که از پشت گوش و از جلوی مخچه عصب با کمک میکروسکوپ بررسی و فشار شریان یا ورید از روی عصب برداشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: عمل جراحی  بسیار حساس است، که با موفقیت در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی انجام شد و هم‌اکنون بیمار در سلامت کامل قرار دارد.

متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندرماهشهر در پایان گفت: در حال حاضر نیروها، امکانات و تجهیزات خوبی در بیمارستان حاجیه نرگس وجود دارد و عمل‌های بسیار سخت و حساس با موفقیت در این بیمارستان انجام می‌شود،

لازم بذکر است پیش از این نیز برای نخستین بار در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی عمل جراحی ترمیم شکستگی مهره‌ها ی ستون فقرات به صورت بسته با تزریق سیمان استخوانی (کایفوپلاستی ) توسط دکتر آذر همایون و تیم بیمارستان حاجیه نرگس معرفی انجام با موفقیت انجام شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *