نخستین همایش ملی کاربرد نانوتکنولوژی در صنعت نفت و پتروشیمی در ماهشهر برگزار شد

خورنا: مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر از برگزاری نخستین همایش ملی کاربرد نانوتکنولوژی در صنعت نفت و پتروشیمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر خبر داد.

هدایت جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت علم نانوتکنولوژی و استفاده از آن در صنایع و تولیدات برای دستیابی به محصولات جدید و با توجه به نیازی که در راستای هم اندیشی و انتقال تجربیات در این عرصه و به‌ویژه در صنایع نفت و پتروشیمی دیده می‌شد، این همایش برگزار شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر که در قلب پتروشیمی‌های ایران قرار دارد، باید پیوند دانشگاه و صنعت نفت و پتروشیمی را با بررسی کاربردهای علمی نانو و کارآمدی آن در این صنایع محکم‌تر کنیم.

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر تصریح کرد: در این همایش ۱۳۰ مقاله مورد تأیید قرار گرفت و از این تعداد ۳۰ مقاله به منظور ارائه شفاهی و ۷۵ مقاله برای ارائه به‌ صورت پوستر برگزیده شدند.

جوکار خاطرنشان کرد: در این کنفرانس دکتر مرتضی انحصاری عضو هیئت علمی واحد نراق و رئیس مرکز پژوهشی نانوپودرهای پویا دانشگاه آزاد اسلامی در مورد سنتر نانوپودرهای پیروسکیت و ایلمینیت و بررسی خواص ابر پارامغناطیسی سخنرانی کرد.

وی یادآور شد: در این همایش سه کارگاه آموزشی نیز با موضوعات کارگاه رسوب‌زدایی و جلوگیری از تشکیل رسوب در مبدل حرارتی توسط دکتر پیغمبرزاده عضو هیئت علمی واحد ماهشهر، کارگاه کاربرد CFD در محیط زیست توسط دکتر بنازاده عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و کارگاه علمی ساخت غشاهای پلیمری نانوفیلتراسیون برای تصفیه آب توسط دکتر مهدی فتحی‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *