طرح شادی همگانی در ایذه اجرا شد

خورنا_ آرمان ذوالفقاری هستم مدیر موسسه فرهنگی سفیران ولایت ایذه در گفت وگو با خورنا کار فرهنگی را اصلاح درست الگو جامعه دانست و اظهار کرد: اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ آن میسر نخواهد شد.

وی با بیان این که مطابق رهنمود مقام معظم رهبری فرهنگ از اقتصاد هم مهم تر است، افزود: نقش کارهای فرهنگی و افراد فرهنگی در توسعه اجتماعی کشور مهم است، به همین دلیل ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت های فرهنگی، به دلیل ابعاد گسترده آن، باید ورودی کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبری و در یک کلام حرکتی جهادی باشد.

ذوالفقاری با بیان این که موسسه فرهنگی سفیران ولایت در ابتدا یک ایده کوچک بود و کسی هم فکر نمی کرد که ای نقدر بزرگ و توانمند شود، عنوان کرد: ابتدای سال۹۵ استارت دریافت مجوز از فرمانداری ایذه زده شد و در بهمن ماه سال۹۵ مجوز فعالیت این موسسه اخذ شد.

وی با اشاره یه سختی های آغاز فعالیت موسیه سفیران ولایت و اجرای دو فعالیت فرهنگی بزرگ در ایذه پس از آن، گفت: عمده فعالیت ها و کارهای بزرگ این موسسه در ۹۶ انجام شد و و یک کار گروه مبارزه با آسیب های اجتماعی با تعدادی از روانشناسان و کارشناسان حوزه های اجتماعی تشکیل داده شد.

ذوالفقاری با بیان این که جهت افزایش نشاط عمومی و مبارزه با آسیب های اجتماعی طرح جشن شادی آخرهفته های بانشاط در سطح شهرستان با راه اندازی موسسه سفیران ولایت آغاز به کار کرد، ادامه داد: برای نخستین بار تا پایان سال ۹۶ بیش از ۷۲ برنامه جنگ و برنامه شادی محله ای در سطح پارک ها و محلات شهرستان اجرا شد.

مدیر موسسه فرهنگی سفیران ولایت ایذه ببان کرد: برگزاری متعدد یادواره های شهدا، برگزاری دو دوره تجلیل از فعالان حوزه فرهنگ سال ۹۶، برگزاری چندین کارگاهای آموزشی طلاق،ازدواج،اعتیاد از جمله طرح هایی بوده که توسط موسسه سفیران ولایت در شهرستان ایذه اجرا شد.

وی با اشاره به برگزاری طرح افزایش شادی همگانی و اجرای ۷۲ برنامه شاد و مفرح در سال۱۳۹۶، خاطر نشان کرد: برگزاری طرح های مشارکت عمومی(کاشت نهال،پاکسازی اماکن تاریخی،طرح های مبارزه با مواد مخدر و…)، برگزاری کلاس های آموزشی رایگان برای کودکان بی سر پرست و بی بضاعت(علمی،فرهنگی،اجتماعی سه ماهه تابستان)، برگزاری سه دوره آموزشی مبارزه با آسیب های اجتماعی و تربیت استاد از جمله دیگر طرح هایی بوده که توسط موسسه سفیران ولایت در ایذه به اجرا رسیده است.

ذوالفقاری افزود: هم چنین با آغاز فعالیت موسیه سفیران ولایت شهرستان ایذه مسابقات فرهنگی ورزشی و جشن های بزرگ و باشکوه در اعیاد ۹ دی و ۲۲ بهمن ماه برگزار و طرح بزرگ مبارزه با آسیب های اجتماعی در سطح دبیرستان های شهرستان با چندین برنامه مختلف و کلیدی اجرا شد و به برگزاری نمایشگاه و همایش بزرگ مبارزه با مواد مخدر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و آموزش شهروندان گام های مهم و جدی برداشته شد.

مدیر موسسه سفیران ولایت ایذه برگزاری همایش تجلیل از جوانان و نخبگان و برگزاری همایش تجلیل از فعالان حوزه فرهنگ شهرستان را مهم ترین اولویت های این موسسه دانست و افزود: این طرح ها تا پایان امسال اجرا و برای توسعه خدمات فرهنگی در ایذه در یک طرح ۱۰ ساله برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/