نامه اساتید دانشکده خبر به استاندار در اعتراض به تعطیلی دانشکده خبر؛

خبر را بی خبر نکنیم

خورنا| سرویس آموزش: در روزهای گذشته خبری مبنی بر تعطیلی دانشکده خبر اهواز منتشر شده که تنی چند از اساتید این دانشکده در نامه ای به استاندار خواستار جلوگیری از این اقدام شدند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

استاندار محترم خوزستان،
جناب آقای دکتر شریعتی،
با سلام و احترام،
همانگونه که استحضار دارید، نقش دانشگاه ها در تولید نیروی انسانی ماهر و متخصص برای بستر سازی توسعه،نیازی به توصیف ندارد. در استانی چون خوزستان که زمینه های وافری برای گام برداشتن در مسیر توسعه و ترقی مهیا است،وجود دانشکده های تخصصی ،اهمیتی دوچندان دارد.
باری،یکی از این دانشکده ها، دانشکده علمی و کاربردی خبر اهواز است که به صورت رسمی زیر نظر ایرنا است. و طبق برنامه و دستورالعملی که وزارت علوم و فناوری داده است،مراکز دولتی باید یا واگذار شوند و یا تعطیل، به همین خاطر دانشکده خبر اهواز نیز که زیر نظر ایرنا است ومطابق این دستور العمل باید تعیین تکلیف شود. و آنگونه که پیداست می بایست تعطیل شود. مگر اینکه موسسه ای پیدا شده و این دانشکده را به صورت اسمی زیر پوشش بگیرد و این مشکل را حل نماید. اهمیت این دانشکده در استان خوزستان و استانهای هم جوار ،بر کسی پوشیده نیست و خدماتی که به حوزه فرهنگ و هنر داده است فراموش شدنی نیست. ارزش و اهمیت این دانشکده ایجاب می کند تا هر تلاشی برای ادامه کار آن صورت داده شود،واین گام به عنوان باقیات صالحات برای کمک کنندگان خواهد بود.
برخی از دلائلی که می بایست دانشکده خبر به کار خود ادامه دهد، اجمالا به قرار زیر است.

۱• دانشکده خبر با بیش از یک دهه سابقه به مرکز علمی و آموزشی جریان ساز در خوزستان بدل شده است. حوزه فرهنگ در استان طی سال های گذشته ،با فعالیت این مرکز دچار جهش شده است.
۲• هزاران نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشکده خبر اهواز در سازمان های دولتی و خصوصی از جمله روابط عمومی و مدیریت فرهنگی در سطوح مختلف مشغول به کاربوده و به تاسیس آموزشگاه‌های هنری و آتلیه های عکاسی و  و دفاتر تبلیغاتی و فیلمسازی اقدام نموده اند و از جمله مهمترین آموزشگاه‌های تحت مدیریت فارغ‌التحصیلان و نیز استادان دانشکده خبر اهواز می توان به آموزشگاه امین و سرو و باغچه در شهر اهواز اشاره نمود.

۳• استان خوزستان به واسطه نبود دانشکده‌های هنری متمرکز(بجز دانشکده هنر شوشتر و صرفا با دو رشته گرافیک و نقاشی) و قلیل بودن رشته های به ویژه هنرهای تجسمی و تصویری به شدت نیازمند بقا و توسعه کمی و کیفی دانشکده های هنری از قبیل دانشکده خبر اهواز است.
۴• دانشکده خبر اهواز در سالهای اخیر به لحاظ مالی به خودکفایی نسبی دست یافته و در دوره جذب منظم دانشجو امکان ادامه فعالیت آن بدون دغدغه مالی مهیا گردیده بود.

۵• بحران های استان خوزستان در حوزه کار و اشتغال و زیست محیطی و مهاجرت نخبگان از سویی و چالش‌های امنیتی و سیاسی و نیز موقعیت بسیار حساس و بعضا شکننده خوزستان در سالهای اخیر توجه ویژه به ظرفیت‌های موجود و تقویت آنها را بسیار حیاتی می نماید.
۶• دانشکده خبراهواز در طول دوره حیاتش توانسته با تربیت کادر اداری و آموزشی  در کنار همه چالش های پرشمار و فرساینده در نسبت با سایر مراکز علمی و کاربردی خوزستان به سطح قابل قبولی از کیفیت و کمیت دست یابد و تعطیلی آن اتفاقات تلخ و غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد..
۷•موضوع تعطیلی دانشکده خبر اهواز موج شدیدی از دلسردی و نارضایتی در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و استادان و هنرمندان را به همراه داشته و کمپین‌هایی در حال شکل گیری است که به محض قطعی شدن موضوع تعطیلی قطعا شکل جدیدی از بروز و اعتراض مدنی و اجتماعی به خود خواهد گرفت و این مسئله در کنار سایر مشکلات بنیادی و اساسی در خوزستان افزودن گرهی کور بر سایر معضلات پرشمار استان است.
۸• دانشکده خبر اهواز به نظر این آمادگی را دارد تا در یک دوره تنفس و مهلت دوساله با همراهی مدیریت و استادان و فرهیختگان و نیز بخش خصوصی شرایط مدنظر دانشگاه جامع را کسب نموده و این مهم منوط به جذب دانشجو و ایجاد شرایط جذاب و موجه برای مشارکت بخش خصوصی است.
۹•واقعیت آن است که وضعیت فعلی دانشکده خبر و به ویژه تعداد کم دانشجویان انگیزه‌های لازم را برای بخش خصوصی به همراه نداشته و بیش از همه آن را به موسسه آموزشی ورشکسته شبیه ساخته که به دشواری می توان برای آن خواهانی یافت و ضرورت دارد که بتوان آن رادر شرایط مناسب تر جهت واگذاری به بخش خصوصی متمکن و باسابقه مرتبط آماده واگذاری نمود.
۱۰•لازم به یادآوری است که نمی توان به راحتی از کنار تعطیل شدن مرکز آکادمیک آموزش هنر در استان گذشت،با توجه به این مساله که به راحتی می توان این مشکل را حل کرد،بخشنامه ها همیشه ممکن است جزئیات اهمیت بومی مسائل را پوشش ندهند ،این به عهده ماست که مجموعه های بالا را توجیه کرده تا اهمیت مسائل را درک بنمایند.
بنابراین ،از حضرتعالی استدعا داریم،مقرر فرمایید تمام مساعی را در جهت تحقق این خواسته مبذول فرمایند.

۱- حسین جلودار
۲- اکبر ظریفی
۳- عنایت‌اله هرمزی
۴- کوروش سروش‌پور
۵- آرمیلدا ارشدی
۶- وفا مولا‌هویزه
۷- فرات چبیشه
۸- سمیرا تقی‌زاده
۹- امیرحسین زندی
۱۰- پروین رضایی
۱۱- مینا فردین
۱۲- کیوان لطفی
۱۳- زینب شریفی
۱۴- شاهرخ ولی زاده