سرپرست آموزش و‌پرورش خوزستان:

مدارس باید در مسیر تربیت محوری و انسان سازی حرکت کنند

سرپرست آموزش و ‌پرورش خوزستان اظهار کرد: ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮﻝ ﺑﻨﯿﺎﺩﯾﻦ ﺩﺭ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺍﺳﺖ و مدارس باید با توجه به مفاد این سند از فرهنگ نمره‌گرایی عبور کرده و در مسیر تربیت محوری و انسان سازی حرکت کنند.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در آیین اختتامیه طرح جوانه‌ها ( اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار استان خوزستان) که روز یکشنبه ۱۶ تیرماه ۹۸ در تالار اجتماعات شهرک نفت اهواز برگزار شد مهدی رفیعی گفت: توسعه پایدار زمانی امکان پذیر است که ارزشها و مهارت‌های یک جامعه دچار تحولاتی اساسی شوند زیرا سخت‌افزارها به تنهایی نمی‌توانند در این زمینه حل کننده مشکلات جامعه باشند.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: اگر چه علم و دانش پایه اصلی توسعه است ولی باید توجه داشت که از جمله ویژگیهای اصلی یک انسان توسعه یافته دارا بودن مولفه‌هایی چون پشتکار، تلاش، انضبط، قانون‌مداری و.. است.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت مدارس نباید تنها به فعالیتهای ذهنی و تئوریک منحصر شود بلکه ما باید در مدارس ویژگیهای یک انسان توسعه‌ یافته را پی‌ریزی کنیم.

رفیعی در پایان اظهار کرد: ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮﻝ ﺑﻨﯿﺎﺩﯾﻦ ﺩﺭ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺍﺳﺖ و مدارس باید با توجه به مفاد این سند تحول بنیادین از فرهنگ نمره‌گرایی عبور کرده و در مسیر تربیت محوری و انسان سازی حرکت کنند.