مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان:

دختران ۶۳ درصد منتخبین طرح جوانه‌ها هستند

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه ۶۳ درصد منتخبین طرح جوانه‌ها را دختران تشکیل می‌دهند اظهار کرد: این طرح امسال در بین یکهزار و ۲۰۸ مدرسه استان خوزستان با ضریب محرومیت ۶ تا ۹ اجرایی شده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در آیین اختتامیه طرح جوانه‌ها ( اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار) که امروز یکشنبه ۱۶ تیرماه ۹۸ در تالار اجتماعات شهرک نفت اهواز برگزار شد محمدصادق کریمی‌کیا گفت: علیرغم پروژه‌های عمرانی که نتایح آنها به راحتی قابل رصد و ارزیابی است در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نتیجه کار تابع شرایط خاصی است که به سادگی دیده نمی‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در مورد طرح جوانه‌ها توضیح داد: در این طرح ما ابتدا اقدام به برگزاری یک آزمون علمی در بین ۱۲۰ هزار دانش‌آموز پایه اول متوسطه در مناطق کم برخوردار استان کردیم و سپس به یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموزی که توانستند در این آزمون بالاترین نمرات را کسب کنند یک بورس تحصیلی به میزان یک میلیون تومان اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد منتخبین طرح جوانه‌ها را دختران تشکیل می‌دهند اظهار کرد: این طرح امسال در بین یکهزار و ۲۰۸ مدرسه استان با ضریب محرومیت ۶ تا ۹ اجرایی شد و ملاک انتخاب افراد نیز در این آزمون ۶۰ درصد نمره آزمون و ۴۰ درصد معدل نوبت اول بود البته با این شرط که معدل آنها بالای ۱۷ باشد و همچنین ‌نمره کمتر از ۱۵ نیز نداشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح جوانه‌ها در سال تحصیلی آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت و مشخصات منتخبین این طرح در یک بانک اطلاعاتی ثبت و نگهداری خواهد شد.