تجهیز ۴۰ مسجد در بهبهان

خورنا : حجت‌الاسلام حمید برازش اظهار داشت: هم‌اکنون در فرهنگ اسلامی برای انتشار صحیح اسلامی، باید مساجد با بهترین طراحی، معماری، اجرا، تزیین و اصول شهرسازی روز بهره‌مند باشند تا به عنوان میراثی برای آیندگان باقی بماند.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی ادامه داد: نقش مساجد در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به منظور حفظ وحدت و انسجام امت و صیانت از جایگاه رفیع مسجد  بر هیچ کسی پوشیده نیست.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان افزود: همچنین اهتمام در راستای رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت مساجد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در راستای تبیین، نشر و تبلیغ معارف اسلامی و همچنین احیا، شکوفایی و صیانت از پایگاه‌های انقلاب نقش محوری مساجد باید برای جوانان بازگو شود.
برازش تصریح کرد: بنابراین در این برهه که دشمنان انقلاب اسلامی ایران سعی در بی‌محتوا و بی‌انگیزه ساختن جوانان این مرز و بوم را دارند باید مساجد را فعال‌تر از گذشته کنیم.
وی گفت: مساجد اصلی‌ترین پایگاه دین و دانش، اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی است که متصدیان امر با الهام و تاثیرپذیری از تعالیم وحی و فرهنگ مترقی اسلام می‌توانند نقش مثبت ایفا کرده و تاثیرگذار باشند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان اضافه کرد: مساجد، مناسب‌ترین مکان برای احیاء، تقویت روح تفکر، اندیشه اسلامی و کانون نشر معارف و فرهنگ اهل‌بیت (ع) و مرکز گسترش فعالیت‌های علمی، فرهنگی در سطح جامعه است.
وی اظهار داشت: امروزه اگر بستر مناسب تبلیغ و موجبات ایفای نقش موثر و آماده‌سازی جهت ترویج فرهنگ اصیل اسلام به‌وجود آید در جلب و جذب نوجوانان و جوانان و متعاقب آن در رشد و شکوفائی استعدادها و دین پذیری آنان و مصون ماندن آنها از خطر تهاجم فرهنگی دشمنان می‌تواند نقش اساسی و تعیین کننده داشته باشد.
برازش خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۶۰ مسجد در سطح شهرستان بهبهان وجود دارد و این مسئله نشان از ارتباط نزدیک مردم منظقه با مساجد دارد.
وی افزود: دولت اهتمام ویژه‌ای در زمینه تجهیز، مرمت و نوسازی مساجد در دستور کار قرار داده و در همین راستا اعتبارات مطلوبی نیز به تجهیز و نوسازی مساجد بهبهان اختصاص داده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان گفت: در همین راستا ۴۰ مسجد فعال بهبهان با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات فرهنگی استان تجهیز و نوسازی می‌شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *