اتمام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون

خورنا|باقر گل فر:بنا به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی پتروشیمی کارون ، سرپرست مجتمع روز چهارشنبه مورخه ۲۲/۰۳/۹۸ بعلت قطع خوراک CO از طرف پتروشیمی فن آوران تعمیرات اساسی پیش بینی نشده ی پتروشیمی کارون شروع گردید .

به گفته سرپرست مجتمع روز چهارشنبه  مورخه ۲۲/۰۳/۹۸ بعلت قطع خوراک CO از طرف پتروشیمی فن آوران تعمیرات اساسی  پیش بینی نشده ی پتروشیمی کارون شروع گردید .در این تعمیرات که به مدت ۲۰ روز  به طول انجامید  فعالیت های گسترده ای از جمله تعویض ۳ تا مبدل  مهم که گلوگاه واحد بوده و مستقیما به افزیش ظرفیت تولید ارتباط دارند.

همچنین رفع مشکلات  اساسی کمپرسور هیدروژن  برای اولین بار ، تعویض packing های کالم  C-37101  مربوط به سیستم ESP  کوره زباله سوز ( جهت بهبود شرایط محیط زیست ) و …. انجام گردید . یکی از نکات بسیار حائز اهمیت  این می باشد که  در شرایط فعلی پتروشیمی ها بخش عمده ای از تجهیرات و قطعات تعویض  شده  از داخل کشور تامین شد . قطعات تعویض شده توسط کارشناسان این مجتمع مهندسی معکوس  گردید و جهت ساخت به شرکتهای ایرانی سفارش داده شده است .

در ادامه سرپرست مجتمع  ضمن تشکر و قدردانی از کلیه گروههای  عملیاتی و پشتیبانی اعلام نمودند این تعمیرات اساسی یکی از بهترین overhaul هایی بوده که تاکنون انجام داده ایم .با حول و قوه الهی واحدها در حال راه اندازی و در سرویس قرارگرفتن می باشند ،

پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کیفیت بسیار عالی تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه نماید.  و پتروشیمی فن آوران یکی از تامین کننده های اصلی خوراک پتروشیمی کارون می باشد .

پتروشیمی کارون  اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است و  در سال ۱۳۸۱ تاسیس و در اسفند ماه ۱۳۸۷ به دست وزیر محترم نفت جمهوری اسلامی ایران رسماً افتتاح گردید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *