نگاهی به عملکرد یک مدیر غیربومی؛

خون سیاه رامشیر در رگهای لیکک!

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری یکی از بزرگترین شرکت های تابعه مناطق نفتخیز جنوب است. بخشی از تاسیسات و چاه های این شرکت در میدان نفتی شهرستان رامشیر واقع شده است. ازجمله‌ی این تاسیسات می توان به مجتمع مارون ۲، واحدبهره برداری نفت و گاز رامشیر(۱۹ مایل)، مجتمع یونیت ۵ و واحد NGL500 اشاره کرد که در برگیرنده سرمایه‌های عظیم و پتانسیل‌های بالای این منطقه است.
متاسفانه مدیریت این شرکت توجه لازم جهت محرومیت‌زدایی از منطقه رامشیر که گرفتارمشکلات ومعضلات عمده‌ای درحوزه ی زیرساخت های شهری و رفاهی است انجام نمی‌دهد.


معمولا شرکت‌ها و کارخانجات در هر شهری به دنبال جلب رضایت پیرامونی و ایفای مسئولیت ها و تعهدات اجتماعی هستند و در ازای آسیب های اجتماعی، مشکلات زیست محیطی و تخریب اکوسیستم منطقه ای دست به اقدامات ترمیمی زده و با ارائه خدمات عام المنفعه در پی ایجاد توازن بر می‌آیند. درخلال سال‌های گذشته و بویژه از زمان روی کار آمدن مهندس پیرامون که اصالتا غیربومی است هیچ اقدام چشم‌گیری در جهت ایفای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی مجموعه تحت مدیریت ایشان در قبال شهرستان رامشیر صورت نگرفته است.
این موضوع خشم مردم منطقه را برانگیخته و در هفته های اخیر حجت الاسلام والمسلمین معرف امام جمعه شهرستان بارها وزارت نفت را بدلیل اهمال وبی توجهی به شهرستان رامشیر مورد خطاب قرار داده است.
موج این نارضایتی‌ها تا جایی پیش رفت که سیدمجیدحسینی نژاد فرماندار شهرستان رامشیر در جلسات مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز آشکارا به انتقاد از مهندس پیرامون مدیرعامل نفت و گاز آغاجاری پرداخت و با اشاره به تبعیض و منطقه گرایی وی و پاره ای انگیزه های سیاسی، خواهان ورود مهندس محمدی مدیریت مناطق نفتخیز جنوب به موضوع شدند.

در مقابل، اگر نگاهی به سایت های شهرستان لیکک و بهمئی در استان کهگلویه و بویراحمد بیفکنید، همه جا سخن از تقدیر و تشکر از خدمات مهندس پیرامون است. انگار که خون سیاه رامشیر و امیدیه و آغاجاری و…در رگ های لیکک و بهمئی جاری شده و پیکر نیمه جان شهرهای مبدأ را در خاک غفلت و بی توجهی مدفون ساخته است!
برای اثبات این ادعا کافیست سری به سایت های زیر بزنید:
سایت صبح زاگرس
سایت آفتاب زاگرس
سایت آوای ماغر
سایت بویرنیوز
سایت صدای بهمئی
سایت عصرجهان
سایت خبر دنا و…..

در تمام این سایت ها به بازدیدهای مکرر مهندس پیرامون از منطقه لیکک و بهمئی و حضور در همایش‌های توسعه و عمران، مراسمات و مناسبت‌های مذهبی، پرداخت عیدی به مردم لیکک، تصویب و پرداخت عوارض نوسازی چاه های نفت، کمک ۶۵۰ میلیون تومانی به شهرداری لیکک، تحول در آسفالت معابر شهری و روستایی، کمک به توسعه ی زیرساخت های شهری، برگزاری یادواره های فرهنگی و… اشاره شده و از نگاه ویژه ایشان-که البته جنبه انحصاری به خود گرفته- تقدیرشده است.
صدالبته که آبادی هرنقطه از ایران عزیز موجب خرسندی و افتخار است اما نگاه نامتوازن و جانبدارانه و برخی انگیزه های سیاسی و تبعیض آمیز باعث تضییع حقوق عمومی و ایجاد نارضایتیی می‌شود؛ همانطور که در رامشیر نیز این اتفاق روی داده و صدای اعتراض مردم و مسئولین را درآورده است.

با این حال در سه سال گذشته مهندس پیرامون نه تنها رامشیر را لایق حضور خود ندانسته، بلکه دعوت‌های مکرر مسئولین شهرستان برای حضور در شهرستان را نیز پس زده است!

انتظار میرود استاندار محترم خوزستان و مهندس محمدی مدیریت محترم مناطق نفتخیز دستورات لازم را جهت دلجویی از مردم رامشیر را صادر نموده و زمینه پاسخگویی این شرکت را به مردم شریف خوزستان و بویژه شهرستان محروم رامشیر فراهم نمایند.

در آینده ی نزدیک بازهم به مسائل مربوط با این شرکت و پیمانکاران مرتبط و مشکلات آن خواهیم پرداخت.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حبیب مشخصه که نویسنده محترم اطلاعات در خصوص منشاء نفت ندارند پارسی کلاستر در منطقه بهمئی واقع شده و بیش از ۲۰ حلقه چاه در این منطقه واقع شده است
    • ناشناس ببخشید انگار خودتون هم چیزی نمیدانید اگه اینطوره پس در بخش زیدون در حدود دویست حلقه چاه نفت همراه با تاسیسات رگ سفید و پازنان و گازمایع ۹۰۰ و... ومود دارد پس به بخش زیدون هم برسند
  • غلامحسین حیدری.مرغدار باسلام...اوایل انتصاب مهندس پیرامون بابت کاری همراه بانامه ای ک ازسوی فرمانداری وجهادشهرستان رامشیرهمراه داشتم نزدایشان مراجعه وتانامه روخوندفرمودمیخای مرغداری بسازی وفرمانداربرای بنده نوشته؟گفتم بله کارم ربط داره وفرمانداررامشیرراه رودرست نشانم داده..خلاصه همان لحظه ب فرمانداررساندم ک پیرامون بلای جان مارامشیریهاخواهدشدوهمینطورهم شد..فدای باورسادمدیرعامل قبلی شودک کلی ب شهرستان کمک کرد.البته گرگی شیری داشتیم ب نام سیدناصرنماینده.ک حق مان رامیگرفت
  • عباس مطلب کاملا جنبه تخریبی داره و به نوعی سعی در روی هم قرار دادن مردم دو شهرستان داره شرکت آغاجاری تعهدات اجتماعی خود را در همه شهرستانهای حوزه خود انجام داده از جمله عوارض شهرداری و آلایندگی شهرستان بهمئی نیز از این امر مستثنی نبوده و باتوجه به مساحت تاسیسات در آن حوزه حق طبیعی خود میداند که از این مزایا برخوردار باشد . انتظار میرود سایتهای خبری با آمار و مستندات از شهرداریهای امیدیه آغاجاری رامشیر جایزان و لیکک خبررسانی کنند
    • ناشناس هیچ تخریبی در کار نیست اگه اینطوره که تو میگی پس بخش زیدون که در حدود دویست حلقه چاه با تاسیسات نفتی نظیر رگ سفید و گازمایع۹۰۰ و... در آنجاست پیرامون کمکی به آنجا نمیکند پیرامون به شدت قومگرایی میکند و فردی غیر بومی است از روزی که اومده افراد نا کارآمدی نظیر پاکدل و دلاوری و نیکدار و مدملی و....پست داده که همه بهمیی هستند بدلیل بکار گیری افراد ناتوان و سطح پایین در دوره مدیریتش چهار حادثه آتش سوزی بزرگ رخ داده که صدها میلیارد به کشور آسیب زده.
  • ناشناس واقعا گل گفتی من بعنوان کارمند شرکت آغاجاری کاملا تایید میکنم متاسفانه کسی نیست به داد مردم شهرستان امیدیه و رامشیر برسه آقای پیرامون با زدو بند نماینده دهدشت آقای عدل هاشمی تمام امکانات شرکت نفت امیدیه را برای خدمات دهی به لیکک و بهمیی بسیج کرده.
  • احسان بیش از ۸۰ حلقه چاههای شرکت اغاجاری در منطقه بهمیی لیکک است نویسنده بجای گرفتن حق چرا تخریب می کند
    • غ حیدری با هشتادحلقه چاه نفت شهروروستا هاشون آبادشده وشهرستان رامشیرقریب ب پانصدحلقه چاه امتیازتیم استقلال ک تنهادلخوشی جوانان اش بودروفروخت..مطلب تخریبی نیس.واصل ظلم است.اقای شریعتی استانداره درهرشرایطی متدین،پیرامون عوض کن.حق وحقوق وآه مردم امیدیه ورامشیر توراخواهدگرفت.چون میدانیداجحاف آشکارای پیرامون برکسی پوشیده نیس وکاملا مطلع ایددرزمان مدیریت ایشان چندین آتش سوزی اتفاق افتادک ضررش کفاف آبادی یک منطقه اس..اقای شریعتی واقعاصدای اعتراض مردم.فرمانداروامام جمعه ی رامشیررانمی شنوید؟؟؟یا خودتان پشتیبان اجحاف وظلم اید؟؟