ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺁﺑﺎﺩﮔﺮﺍﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﻼﻣﯽ:

سیستم انتخاباتی کشور غلط است/ مجلس ضعیف باعث ضعف دولت می‌شود

ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺁﺑﺎﺩﮔﺮﺍﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﻼﻣﯽ در مورد علت پیدایش تخلفات انتخاباتی در کشور گفت: ایران دارای ساختار انتخاباتی غلطی است که در هیچ جای دنیا چنین ساختاری را نمی‌توان مشاهده کرد زیرا ما به جای اینکه نقش مردم را در برگزاری انتخابات پررنگ‌تر کنیم تمامی سازکارهای برگزاری را به نظام متصل می‌کنیم.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در مراسم اعلام موجودیت جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی شاخه استان خوزستان که امروز دوشنبه ۱۰ تیر‌ماه ۹۸ در اهواز برگزار شد حسن بیادی گفت: قانون اساسی می‌گوید مردم‌ دارای نقش مهمی در سپهر سیاسی کشور هستند و برای ایفای این نقش خود باید در چهارچوب یکسری از احزاب قانونی سازماندهی شوند.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی ادامه داد: ولی متاسفانه احزاب در جامعه ما نه تنها جایگاه اصلی خود را هنوز پیدا نکرده‌اند بلکه مسئولین هم چندان به دنبال تبیین جایگاه اصلی احزاب در جامعه نیستند.

برخی ائتلافات سیاسی وابسته به پول و قدرت در حاشیه امن قانونی دارند

وی عنوان کرد: احزاب برای اینکه بتوانند در جامعه حالت فراگیری پیدا کنند لازم است که ابتدا جایگاه آنها در قانون کشور تعریف شود.

بیادی یادآور شد: معنای حزب زمانی در جامعه ما نمود پیدا خواهد کرد که بدنه اجرایی کشور براساس سیستم حزبی انتخاب شود.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با بیان اینکه باندهای سیاسی در جامعه ما اثرگذاری بیشتری از احزاب دارند اظهار کرد: تشکیل باندها یا ائتلافات سیاسی همیشه بد نیست زیرا کار حزبی از لحاظ اقتصادی دارای هزینه‌هایی است که احزاب برای مقرون به صرفه‌تر شدن این هزینه‌ها مجبور می‌شوند با دیگر احزاب ائتلافاتی تشکیل بدهند.

وی ضمن انتقاد به وجود تبعیض در بین ائتلافات سیاسی کشور گفت: متاسفانه برخی باندها یا ائتلافات سیاسی که اتصال به قدرت و ثروت دارند به علت قرار گرفتن در حاشیه امن قانونی، دست به کارهایی می‌زنند که اگر دیگر گروهها یا ائتلافات سیاسی غیر وابسته آن را انجام بدهند چه بسا به عنوان قانون‌شکن مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.

انتخابات شورای شهر باید به صورت محله‌ای برگزار شود

بیادی در ادامه وجود اینگونه تبعیضاتی را برخلاف قانون، و آیین‌نامه‌های مجلس و‌ دولت دانست و‌ درخواست کرد:دستگاههای نظارتی و‌ امنیتی و بالاخص قوه قضاییه باید با کنترل هرچه بیشتر چنین مسائلی، مانع از نهادینه شدن این تبعیضات غیرقانونی در تبلیغات انتخاباتی بشوند.

ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺁﺑﺎﺩﮔﺮﺍﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﻼﻣﯽ در مورد علت پیدایش تخلفات انتخاباتی در کشور گفت: کشور ایران دارای ساختار انتخاباتی غلطی است که در هیچ جای دنیا چنین ساختاری را نمی‌توان مشاهده کرد زیرا ما به جای اینکه نقش مردم را در برگزاری انتخابات پررنگ‌تر کنیم تمامی سازکارهای برگزاری را به نظام متصل می‌کنیم که ماحصل این کار اشتباه نیز چیزی جز نوشتن خطای دیگران به پای نظام نیست.

وی یادآوری کرد: شوراهای شهر و روستا حتی اگر بد هم باشند باید وجود داشته باشند زیرا به دلیل مردمی بودن سیستم انتخابات در آنها، هر نتیجه‌ای که از آن حاصل شود انتخاب خود مردم است و نظام در این میان جوابگوی هیچ‌ بد یا خوبی نخواهد بود.

بیادی افزود: البته روش انتخاباتی شوراهای شهر نیز به دلیل اینکه هنوز به صورت محله‌ای برگزار نمی‌شوند و احزاب هم میل و رغبتی در رقابتهای انتخاباتی آن ندارند باز دارای مشکلاتی است.

وظیفه اصلی دولت تصدی گری است/ باید کارها به مردم سپرده شود

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی مخالفت برخی مسئولین را با کارهای گروهی مردمی بسیار اشتباه دانست و اظهار کرد: ما اگر می‌خواهیم انقلابمان را تا ظهور حضرت مهدی( عج) حفظ کنیم باید مردم کشور را ولی نعمت خود بدانیم و در راه خدمت به آنها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی ضمن بیان این مطلب که مجلس ضعیف دولت را نیز ضعیف می‌کند عنوان کرد: متاسفانه ما در حال حاضر یک مجلس ضعیفی داریم که فاقد پویایی و فراگیری لازم است و این مجلس به دلیل ضعف عمده‌ای که در امر نظارت و قانونگذاری دارد موجبات ضعف دولت را نیز فراهم کرده است.

بیادی تصریح کرد: حزب آبادگران جوان ایران اسلامی از سال ۱۳۸۴ با هدف تربیت نیروی سیاسی جوان به روش صحیح تشکیل شده است و در حال حاضر در ۱۴ استان کشور به طور مستمر فعالیت دارد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی وظیفه‌ اصلی دولت را تصدی‌گری دانست و توضیح داد: دولت باید با سپردن کارها را به دست مردم تنها وظیفه نظارتی را داشته باشد زیرا مردم نه تنها می‌توانند کارها را با کمترین هزینه به نحو احسن انجام دهند بلکه مسئولیت اشتباهات کاری را نیز به راحتی خواهند پذیرفت.

وی در پایان توضیح داد: جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با ائتلاف کردن با ۱۵ حزب دیگر تشکیل جبهه‌ واحدی با نام جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت داده است که تمامی احزاب عضو این جبهه در این سه مقوله مشترک همکاری خواهند کرد.