رسانه ها، عاملی مهم در فرهنگ سازی استفاده بهینه از منابع آبی

خورنا | پدرام کسائی: مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه، برنامه ها و اهداف خود را در حوزه های مختلف کاری تشریح کرد.

هادی هوشیار در بخش اول سخنان خود، ضمن معرفی خود و بیان رزومه و سوابق، با بیان اهمیت و جایگاه رسانه ها در ارتباط موثر بین مردم و مسئولین، نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی صرفه جوئی در حوزه آب و انرژی، و استفاده و مدیریت صحیح منابع آبی مهم برشمرد.

 

وی در بخش دوم صحبت ها در خصوص اهداف و برنامه های خود, حفظ و ارتقای عملکرد شرکت، استفاده بهینه از منابع آبی، افزایش عمر مفید تاسیسات، استفاده از سیستم های نوین و تعامل مستمر و مفید با کشاورزان را بخشی از برنامه های خود بر شمرد و بر اهمیت شفاف سازی در جلب اعتماد ذینفعان تاکید نمود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مارون در بخش دیگر سخنان خود ضمن بیان فرآیند انتخاب مدیرعامل جدید گفت: انتخاب مدیرعامل جدید شرکت بر اساس فراخوان اعلامی توسط هیئت مدیره انجام شد، و متقاضیان با داشتن شرایط اولیه اعلام شده اقدام به ثبت نام نمودند. سپس در گام اول، بررسی مدارک صورت پذیرفته، و پس از آن هر متقاضی برنامه های مورد نظر و چارت پیشنهادی را ارائه داده، و سپس در مصاحبه فنی با کارشناسان زبده اعزامی از تهران شرکت کرده، و در گام بعدی نیز، مناظره عمومی با بقیه متقاضیان صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت مارون،  تست روانشناسی، و روانشناسی مدیریت توسط روانشناس صنعتی،  تست مهارتهای icdl (کامپیوتر)، درک مطلب زبان انگلیسی و درک مطلب مقالات مدیریتی را از دیگر فرآیندهای انجام گرفته در انتخاب مدیرعامل شرکت بهره برداری مارون برشمرد، و گفت: کلیه مراحل با نظارت معاونین سازمان آب و برق، و با حضور کارشناسان زبده اعزامی از تهران بوده و امتیاز دهی به متقاضیان بصورت کاملا محرمانه بوده است.

وی افزود: در مرحله پایانی و پس از انجام این مراحل، متقاضیان به ترتیب نمره کسب شده، رتبه بندی شده و نفرات اول تا سوم جهت مصاحبه نهایی به هیئت مدیره معرفی شدند، که با نظر هیئت مدیره شرکت، بنده بعنوان مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری مارون انتخاب، و در مراسمی با حضور معاونین سازمان، و فرماندار محترم شهرستان، معارفه شدم.

هادی هوشیار در ادامه گفت: در این راهی که در پیش داریم و برای موفقیت، نیاز به همراهی و کمک همه مسئولین شهرستان، بویژه نماینده محترم، فرماندار محترم و امام جمعه محترم شهرستان داریم، و دست همه کسانی را که بتوانند در این راه به ما کمک کنند به گرمی می فشاریم.

در بخش انتهائی این نشست، مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون، پاسخگوی سوالات خبرنگاران در خصوص برنامه های خود در حوزه های زیربنائی، گردشگری، مسئولیت های اجتماعی و … بود.

وی در پایان ضمن اعلام گزارشی از وضعیت فعلی مخزن سد مارون گفت: تراز آب در مخزن سد مارون در حال حاضر ۵۰۳ متر، حجم آب ذخیره شده پشت سد ۱ میلیارد و ۱۰۲ میلیون متر مڪعب، ورودی آب به دریاچه سد ۲۰ متر مڪعب بر ثانیه و خروجی آب از سد ۷۳ متر مکعب بر ثانیه است، و در حال حاضر هر دو فاز نیروگاه مارون با توان خروجی ۱۵۰ مگاوات در حال تولید برق هستند، که نقش بسیار مهمی را در تثبیت و پایداری برق شهرستان بهبهان ایفاد می کند.