مرکز شنوایی ‌سنجی نوزادان در هندیجان راه‌اندازی شد

رئیس اداره بهزیستی هندیجان گفت: مرکز شنوایی ‌سنجی نوزادان شهرستان هندیجان با همکاری بخش خصوصی راه ‌اندازی شده و غربالگری شنوایی و معاینه شنوایی نوزادان در شهرستان را انجام می‌دهد.

ماشاالله مکتوفی اظهار داشت: این مرکز تنها مرکز در شهرستان هندیجان است که جهت ارائه خدمات شنوایی ‌سنجی نوزادان فعالیت می‌نماید. در این طرح همکاری خوبی بین مسئولان شنوایی‌ سنجی، بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان و مسئولان مربوطه برقرار است.

وی افزود: از والدین عزیز و گرامی درخواست داریم جهت انجام سنجش شنوایی نوزادان خود به این مرکز مراجعه کرده و از صحت و سلامتی شنوایی نوزاد اطمینان یابند. اگر والدین از کودکی فرزندان خود را تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار بدهند در آینده فرزندان سالمی تحویل جامعه می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان بیان کرد: جامعه هدف این غربال همه نوزادان تازه متولد شده است تا از نظر شنوایی در سلامت کامل باشند و در صورتی‌ که مشکلی از لحاظ شنوایی در نوزادی وجود داشته باشد جهت انجام معاینات تخصصی و رفع مشکل و پیشگیری از بروز معلولیت شنوایی به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: تجهیزات این مرکز برای سنجش شنوایی مناسب و به ‌روز بوده و خانواده‌ها با اطمینان خاطر جهت سنجش شنوایی نوزاد خود به این مرکز مراجعه نمایند. در سال‌های قبل خانواده‌ها نوزادان خود را برای سنجش شنوایی به شهرهای اطراف برده و با فعالیت این مرکز در شهرستان همشهریان محترم از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.

مکتوفی عنوان کرد: مردم عزیز هندیجان بدانند که سلامتی فرزندان آن‌ها از همه‌ چیز مهم و واجب است اگر در دوران نوزادی مراقب سلامت فرزندان خود نباشند در دوران بزرگ‌ سالی شاید نتوان آن درمان و پیشگیری را انجام داد؛ بنابراین در نوزادی بابد برای همه نوع مراقبت به ‌خصوص شنوایی به مراکز شنوایی ‌سنجی و بهداشتی مراجعه کنند./تسنیم