اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به تکمیل بزرگراه پاتاوه ـ بهبهان در سال جاری

خورنا: معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها با بیان اینکه امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به تکمیل بزرگراه پاتاوه – دهدشت – بهبهان اختصاص داده‌ایم، گفت: برای تکمیل ۱۳۷ کیلومتر باقی‌مانده این بزرگراه کلاً ۲۵۰ میلیارد تومان لازم داریم.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره عملیات تکمیل بزرگراه پاتاوه ـ دهدشت ـ بهبهان اظهار داشت: این مسیر در امتداد محور بزرگراهی از اصفهان به شهررضا و شهر‌ضا تا سمیرم است.
وی ادامه داد: هدف بزرگراه شدن مسیر پاتاوه – دهدشت – بهبهان اتصال مسیر جدیدی از سمت اصفهان و شهرضا به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان است؛ در واقع این مسیر از غرب استان کهگیلویه و بویراحمد و غرب یاسوج عبور کرده سپس وارد استان خوزستان شده و پس از آن به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها با اشاره به اینکه این کریدور بزرگراه جدیدی است که به عنوان یک محور ترانزیتی توسط شرکت ساخت و توسعه در حال انجام است، اظهار داشت: با احداث بزرگراه مذکور، طول مسیر نسبت به جاده فعلی حدود ۲۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

خادمی با بیان اینکه ۱۳۷ کیلومتر از این مسیر مانده که درحال اجرای آن هستیم، افزود: قطعه‌ای از این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال انجام است ضمن آنکه برخی از قطعات نیز توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیاء‌ وزارت دفاع و پشتیبانی و نیروهای مسلح اجرا می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها با اشاره به اینکه برای اتمام این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان‌ اعتبار نیاز داریم، تصریح کرد: امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌دهیم تا گره اصلی پروژه رفع شود.

خادمی با اشاره به اینکه طول قطعه پاتاوه تا دهدشت ۵۰ کیلومتر است،‌ اضافه کرد: مسیر بزرگراهی اتصال به ‌دهدشت سه قطعه تونل دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها یادآور شد: برنامه داریم در صورت تکمیل تأمین اعتبار، تا پایان سال ۹۲ پروژه به اتمام برسد.

خادمی اظهار داشت: در کل این محور از اصفهان تا بندر امام خمینی (ره) یک حلقه مفقوده وجود داشت که از کوه‌های زاگرس عبور می‌کند و از نظر توپوگرافی منطقه‌ای صعب‌العبور است بنابراین لازم بود ‌محور جدیدی را برای این مسیر در نظر بگیریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *