فرماندار هندیجان: ۳۰ شهریور روز نظافت عمومی نهادینه شود

خورنا : بهروز فرج‌الهی صبح امروز در جلسه شورای اداری که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت فصل بازگشایی مدارس همه دستگاه‌های اجرایی موجود در شهرستان باید با همکاری یکدیگر در راستای نظافت و زیبایی محیط و فضای شهری بکوشند.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی با اشاره به اینکه ۳۰ شهریور روز نظافت عمومی نامگذاری شده است، افزود: شهرداری باید با فراهم آوردن امکانات مورد نیاز و تعامل دو جانبه با آموزش و پرورش این شهرستان نظافت نظافت عمومی را در منطقه نهادینه و برای شهروندان درونی کند.
فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی روز نظافت عمومی را با شیوه‌های دینی می‌توان بهتر و بیشتر برای افراد درونی کرده و این امر باید از پایه به دانش‌اموزان آموزش داده شود.
وی یادآور شد: دانش‌آموزان باید بدانند محیط مدرسه، خانه، اتاق شخصی، بازار و کوچه و خیابان را در راستای حفظ سلامتی خود، پاکیزه نگه دارند.
فرج‌الهی اضافه کرد: کسبه و بازار نیز باید با جلوگیری از دور ریختن زباله و نخاله‌های مغازه‌شان در محیط شهر از بروز میکروب و تجمع بیماری و حشرات در منطقه تلاش کنند.
به گفته وی هر شهروند خود می‌تواند حاوی پیک سلامت باشد و مانع بروز بیماری‌ و عوارض آن باشد.
فرماندار هندیجان عنوان کرد: تأمین سلامت در جامعه نیازمند مشارکت و همکاری فعالانه همه بخش‌های جامعه است.
وی با اشاره به اینکه روستاها نیز باید در این طرح عمومی شرکتی فعال داشته باشند، افزود: بخشداری‌ و دهیاری‌های این شهرستان نیز باید با اطلاع‌رسانی از حمایت و تعامل روستاییان برای شرکت در این طرح در روز ۳۰ شهریور تلاش کرده و گزارش عملکرد خود را در اختیار فرمانداری قرار دهند.
فرج‌الهی در پایان با اشاره به اینکه راه‌ و ترابری، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان و دیگر نهادهای این شهرستان باید در این روز نمادین تلاش مضاعف کنند، گفت: امیدواریم در روز ۳۰ شهریور شاهد تعامل و همکاری شهروندان در این طرح بزرگ و ارزشمند باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *