کشت موفقیت‌آمیز شلتوک در ماهشهر

خورنا: مدیر اداره جهاد کشاورزی ماهشهر گفت: امسال برای اولین‌بار محصول شلتوک در حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی ماهشهر کشت شد که قبلا چنین محصولی در این شهرستان کشت نشده بود.

حسن نیسی اظهارکرد: این کشت موفقیت‌آمیز بوده و در برنامه است که در سال آینده به دو برابر افزایش یابد.

وی افزود: بارندگی‌های خوبی را در روزهای اخیر در این شهرستان شاهد بودیم که این بارندگی‌ها هیچ خسارتی برای بخش کشاورزی و اراضی به دنبال نداشته و امیدواریم در روزها و ماه‌های آینده شاهد بارش باران در شهرستان باشیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ماهشهر با بیان این‌که کشت پاییزه از ۱۵ آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت، عنوان‌کرد: قرار است امسال حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی ماهشهر زیرکشت محصولات پاییزه برود که بخش عمده‌ای این محصولات شامل محصول گندم و جو می‌شود. در حال حاضر برای عملیات کشت پاییزه یک هزار تن سهمیه کود فسفات، ۴ هزار تن کود اوره، ۲ هزار تن بذر با قیمت یارانه‌ای پیش‌بینی شده است.

نیسی ادامه‌داد: ذرت علوفه‌ای نیز از حدود ۴ سال پیش تا سال قبل به دلیل مشکلات خشکسالی کشت نمی‌شد امسال نیز این محصول در ماهشهر کشت شد و این محصول‌ برای علوفه دامداران مورد استفاده قرار گرفت.

وی همچنین از تصویب ۱۱۷ طرح توسعه کشاورزی تاکنون در شهرستان خبر داد و خاطرنشان‌کرد: بیش از ۸۰ طرح از این تعداد به بانک معرفی شده‌اند و تاکنون تسهیلات به حدود ۲۵ طرح به میزان ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *