نویسنده ماهشهری: مسئولان ماهشهری به فرهنگ منطقه بی‌توجه‌ هستند

خورنا: نویسنده جوان ماهشهری گفت: مسئولان شهرستان ماهشهر به فرهنگ بی‌توجه‌ بوده و از اهل قلم هیچگونه حمایتی نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، این شهرستان دارای استعدادهای نهفته فراوانی است که چه بسا به دلیل عدم توجه مسئولان هرگز به مرز شکوفایی نرسیده‌اند. این مسأله آنگاه تأسف‌بارتر می‌شود که بدانیم شهرستان بندر ماهشهر با وجود صنایع بزرگ پتروشیمی قطب صنعتی کشور به شمار می‌رود و درآمد سرشاری که از این منطقه عاید کشور می‌شود بسیار قابل توجه است.

اما بی‌توجهی مسئولان این منطقه به ادبیات، هنر و فرهنگ سبب شده تا استعدادهای فراوانی که با اندکی حمایت می‌توانند به سرمایه‌های این مرز و بوم تبدیل شوند، به ندرت به مرز شکوفایی می‌رسند.

هرچند تعداد نخبگانی نیز که اکنون در بالاترین مدارج علمی و ادبی و هنری کشور در حال فعالیت هستند و از فرزندان خلف این منطقه بوده‌اند کم نیست اما به جرأت می‌توان گفت شهرستان بندر ماهشهر هنوز نتوانسته سهم خود را در این رابطه ادا کند.

همین مسأله موجب شد تا خبرگزاری فارس از این پس این استعدادهای نهفته را شناسایی کرده و پای درددل آنها بنشیند که گفت‌وگوی زیر نیز حاصل گپ‌وگفت با یکی از این استعدادهاست که با وجود محرومیت و عدم حمایت مسئولان بخش کوچکی از استعدادهای خود را شکوفا کرده است.

فارس: لطفا خودتان را معرفی کنید؟

آلبوغبیش: عبدعلی آلبوغبیش متولد بهار ۱۳۶۵ و هفتمین فرزند از خانواده‌ای محروم و سخت‌کوش هستم، مادرم سیده‌ای پاکدامن و متقی و پدرم نیز فردی کشاورز و زحمت‌کش است.

سال ۱۳۷۵ به دلیل مشکلاتی که پدرم داشت، از بندر امام (ره) به شهر چمران نقل مکان کردیم که همین مسأله نقطه عطفی در زندگی من بود.

تحصیلاتم کاردانی حسابداری است و در حال حاضر نیز دانشجوی ترم دوم کارشناسی رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر هستم.

فارس: چطور شد که به نویسندگی روی آوردید؟

آلبوغبیش: شاید نوشتن نامه به معلم کلاس پنجم دبستانم و همچنین به دوستانم باعث شد که به نویسندگی روی بیاورم ضمن اینکه سال ۸۶ که به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم به ذهنم خطور کرد که مشکلات اجتماعی را بنویسم تا شاید تسکین دردهایم شود، چرا که با دیدن این مشکلات روح و قلبم به شدت آزرده می‌شد. نوشتن این دردل‌ها منجر به نگارش کتابی به نام «رفاقت تعطیل نیست» شد که سال ۸۷ نوشتن این کتاب را به پایان رساندم، اما به دلیل نداشتن توانایی مالی و عدم حمایت و پشتیبانی مسئولان تاکنون موفق به چاپ آن نشدم، البته به تازگی با هزینه شخصی خودم اقداماتی در راستای چاپ این کتاب انجام دادم.

فارس: آیا غیر از کتابی که نام بردید، کتاب دیگری را نیز نوشته‌اید؟

آلبوغبیش: بله، کتاب دیگری را نیز به نام «تاریخ شخصیت‌های شوم» به رشته تحریر درآوردم که نگارش آن را سال ۸۹ به پایان رساندم که به بررسی تاریخ زندگانی نکبت‌بار شخصیت‌های شومی مانند یزید، عبیدالله بن زیاد و … می‌پردازد و در حال حاضر مشغول به نوشتن کتاب سومم هستم که در این کتاب هم به بررسی آفت همجنس‌گرایی و همجنس‌بازی پرداخته شده است.

فارس: در صحبت‌هایتان به عدم حمایت مسئولان اشاره کردید، در این رابطه توضیح دهید؟

آلبوغبیش: بله، در این مدت هیچ حمایتی از مسئولان منطقه مشاهده نکردم؛ این در حالی است که به ویژه شرکت‌های پتروشیمی برای برگزاری یک جشن و برنامه یک ساعته معروف‌ترین بازیگران، هنرمندان و خوانندگان را با بالاترین هزینه‌های ممکن دعوت می‌کنند و برنامه‌هایی اجرا می‌شود که اکثر افراد جامعه پذیرای چنین مسائل و برنامه‌هایی نیستند. حال پرسش من این است که آیا اگر به جای صرف این هزینه‌های بیهوده و تضییع کردن بیت‌المال، از استعدادهای موجود در منطقه در راه پیشرفت و تعالی فرهنگ شهر حمایت می‌کردند رضایت خداوند متعال را در پی نداشت. آیا اگر به جای بی‌اعتنایی، دستان خسته و پر از درد هنرمندان و نویسندگان شهرستان را می‌فشردند در پیشگاه خداوند سربلندتر نبودند.

فارس: و سخن پایانی؟

آلبوغبیش: امیدوارم بتوانم با قلمم فرهنگ‌سازی کنم و در راه اعتلای کلمه حق کوشا باشم.

……………………………………..

گفت‌وگو از: فرشاد آل‌ناصر

……………………………………..