فرماندار بهبهان: خروجی جلسات، باید ملموس باشد

خورنا | پدرام کسائی:فرماندار بهبهان در جلسه شورای سلامت و امنیت غذائی، از اجرائی نشدن مصوبات شورای سلامت توسط دستگاه های مسئول، بشدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، اولین جلسه شورای سلامت و امنیت غذائی شهرستان بهبهان در سال ۱۳۹۸ ،پس از ماه ها وقفه، عصر امروز سه شنبه ۲۸ خرداد ماه در سالن جلسات فرمانداری بهبهان تشکیل شد.

فرماندار بهبهان در این جلسه در خصوص گلایه هایی که طی این مدت به عدم برگزاری جلسات شورای سلامت بود، ضمن گلایه شدید از عدم اجرایی شدن مصوبات شورای سلامت گفت: طی بررسی های انجام گرفته در سال ۱۳۹۷ حدود ۸۰ درصد از مصوبات شورای سلامت اجرایی نشده بودند، که اکثر این مصوبات، بارها در جلسات مختلف مورد بررسی و تصویب قرار گرفته بودند؛ به همین منظور در آخرین جلسه شورای سلامت سال گذشته نیز اعلام کردم، تا زمانی که مصوبات قبلی اجرایی نشوند، شورای سلامت را برگزار نخواهیم کرد.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذائی شهرستان بهبهان افزود: طی چند ماه اخیر که شورای سلامت برگزار نشد، هر کدام از دستگاه های مسئول اقداماتی نیز داشته اند و برخی از مصوبات با پیگیری های ویژه ای که بوده، اجرا شدند، که از جنله این اقدامات، می توان به سردخانه کشتارگاه سنتی دام اشاره کرد.

گلایه ای نیز از شهرداری داریم، که با وجود افتتاح سردخانه کشتارگاه سنتی دام، هنوز این سردخانه بدلیل نواقص جزئی که دارد، به بهره برداری نرسیده است، که لازم است شهرداری ظرف ۲۴ ساعت آینده، نسبت به رفع نواقص اقدام کرده، و سردخانه مورد بهره برداری قرار گیرد.

در خصوص ساماندهی زباله های عفونی شهرستان نیز لازم است دانشکده علوم پزشکی به همراه نمایندگانی از اداره حفاظت از محیط زیست، شهرداری، نماینده فرمانداری و نماینده دادستان، بر عملکرد پیمانکار نظارت جدی داشته، و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب سریعا گزارش شود، و نباید به دلیل اهمال مسئولین، سلامت مردم مورد تهدید واقع شود، و شرایط پس از مدتی به نقطه صفر ، و همان حالتی که در قبل وجود داشت برگردد.

فرماندار بهبهان در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت ساماندهی حیوانات بلاصاحب نیز گفت: کارهای بسیار خوبی طی این مدت صورت گرفته، و امیدواریم با رفع موانع و مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، به زودی عملیات زنده گیری و نگهداری حیوانات در پناهگاه شروع شود.


محمد حری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانشکده علوم پزشکی به عنوان دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی گفت: دانشکده علوم پزشکی باید برای ارتقاء سطح سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی شهروندان برنامه های مدون داشته باشد، و در جلسات شورای سلامت برنامه های خود را ارائه کند، و جلسات شورای سلامت فقط مختص بیان مشکلات و موانع مربوط به دیگر دستگاه ها نباشد.

برای نمونه، در حال حاضر در سطح شهر بهبهان، مردم به راحتی با مراجعه به داروخانه ها، بدون ارائه نسخه پزشک به انواع داروها دسترسی دارند؛ که این امر مخاطرات بسیاری در سلامت مردم دارد، و لازم است دانشکده علوم پزشکی با جدیت به این موارد رسیدگی کند.

وی گفت در بحث ساماندهی متکدیان اقدامات بسیار خوبی طی ماههای اخیر با همکاری دادستان، نیروی انتظامی، شهرداری، اداره بهزیستی و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام گرفته، و لازم است دانشکده علوم پزشکی نیز با توجه به وظایف ذاتی خود در این خصوص نقش بیشتری ایفا نماید.

 

فرماندار بهبهان در خصوص اقدامات پیشگیرانه پیک التور، با توجه به شروع فصل گرما خطاب به شهرداران گفت: هر چه سریعتر نسبت به آهک پاشی جداول و جوی های روباز اقدام شود.

فرماندار شهرستان و دادستان عمومی و انقلاب بهبهان نیز ضمن گلایه شدید از عدم وجود کوره لاشه سوز در مجتمع‌های دامداری و دامپروری سطح شهرستان و رهاسازی لاشه دام در اطراف این مجتمع ها، که خطرات بسیار برای سلامت مردم و محیط زیست را بهمراه دارد، از دستگاه های مسئول  خواستند ظرف مدت کوتاهی نسبت به احداث کوره لاشه سوز در مجتمع های دامپروری اقدام شود، نسبت به پلمپ آنها اقدام خواهد شد.