فرماندار رامشیر:

محرومیت رامشیر ناشی از عدم توجه وزارت نفت است

فرماندار رامشیر گفت: وجود ده‌ها حلقه چاه و تولیدات عظیم نفت و گاز در بخش مشراگه و مرکزی رامشیر ضرورت توجه بیشتر واحدهای بهره‌برداری مارون و آغاجاری را می‌طلبد و محرومیت رامشیر ناشی از عدم توجه وزارت نفت به این منطقه است.

خورنا – فرزاد شعبانی

سید مجید حسینی نژاد فرماندار رامشیر با اشاره به سخنان امام جمعه رامشیر در نمازجمعه‌های اخیر، اظهار کرد: وجود ده‌ها حلقه چاه و تولیدات عظیم نفت و گاز در بخش مشراگه و مرکزی رامشیر ضرورت توجه بیشتر واحدهای بهره‌برداری مارون و آغاجاری را می‌طلبد و محرومیت رامشیر ناشی از عدم توجه وزارت نفت به این منطقه است.

وی افزود: حدود ۳۷ روستای این شهرستان در کنار چاه‌ها و تأسیسات نفت، گاز و خطوط لوله قرار دارند اما بالغ‌بر ۱۰ روستای این منطقه فاقد آب لوله‌کشی هستند و دانش‌آموزان ۱۰ روستای این شهرستان در کانکس درس می‌خوانند که با هیچ معیاری قابل پذیرش نیست.

فرماندار رامشیر با اشاره به نگاه منطقه‌گرایی و تبعیض‌آمیز بر مدیریت نفت و گاز برخی مناطق، عنوان کرد: مردم در این شهر با حداقل‌هایی از استانداردهای رفاهی، درمانی، بهداشتی و فرهنگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما در شهرهای همجوار که تولیدات کمتری از نفت وجود دارد خدمات قابل‌توجهی ارائه می‌شود.

وی گفت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز در حوزه ورزش، مسائل فرهنگی و آموزشی و زیست‌محیطی به این شهرستان توجه نمی‌کند و روستاهای فرهه و غدیرسبع در کنار تأسیسات حفاری آب شرب ندارند.

حسینی نژاد در پایان گفت: اداره کل محیط‌زیست خوزستان باید به موضوع آلایندگی شدید تأسیسات نفتی در منطقه ورود کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *