فرماندار رامشیر:

احتمال آتش‌سوزی در خط لوله نفت، بیخ گوش رامشیر

فرماندار رامشیر با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در خطوط لوله نفت در نزدیکی روستای صالح آباد گفت: بیشتر از آسیب‌های ناشی از آتش زدن کاه و کلش مزارع، مشکل ما از ناحیه احتمال وقوع حادثه آتش‌سوزی در خط لوله انتقال نفت است.

خورنا – فرزاد شعبانی

به گزارش خبرگزاری خورنا، سید مجید حسینی نژاد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حریق که ۲۷ خردادماه برگزار شد، اظهار کرد: بیشتر از آسیب‌های ناشی از آتش زدن کاه و کلش مزارع، مشکل ما از ناحیه احتمال وقوع حادثه آتش‌سوزی در خط لوله انتقال نفت است.

وی افزود: در هفته های گذشته در رسانه ها اخباری در خصوص وقوع آتش‌سوزی در نزدیکی روستای صالح آباد منتشر شد. این آتش‌سوزی به دلیل فرسودگی شدید خطوط لوله نفت و تا حدود زیادی بی مبالاتی مدیریت نفت و گاز آغاجاری رخ داده است زیرا خط لوله ۴۲ اینچ صادراتی و خط لوله ۳۶ اینچ دیگری در مسیر در کنار هم قرار گرفته بودند و علیرغم اینکه عملیات در این محدوده در حال انجام بود، اما واحد HSE و ایمنی در منطقه مستقر نبود.

فرماندار رامشیر گفت: در این حادثه پس از اینکه نشتی رخ داد، ۳۵ دقیقه فوران نفت و گاز در منطقه ایجاد شده بود و عملا اقدامی انجام نشد تا اینکه یک جرقه باعث شد کل منطقه به آتش کشیده شود.

وی عنوان کرد: در این حادثه حتی خانواده های ساکن در روستای صالح آباد از محل انتقال داده نشدند، بنابراین باید در این زمینه همکاری و همگرایی بیشتری شود.

به گزارش خورنا، در ادامه علی صفی خانی رییس واحد HSE پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص آتش‌سوزی خط لوله در مجاورت روستای صالح‌آباد اظهار کرد: روستای صالح آباد به صورت غیرقانونی ایجاد شده و در آن سه خانه با بلوک در فاصله پنج متری خط سراسری احداث شده است.

وی افزود: این محدوده، مرز خطوط لوله‌های گاز است اما اهالی این حریم قانونی را حفظ نکرده و اقدام به ساخت غیرمجاز کرده‌اند و مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کنند.

صفی خانی گفت: خوشبختانه در این حادثه فردی آسیب ندید و خسارت‌ها را شرکت جبران خواهد کرد.

وی با بیان این که ایجاد امکانات آب و برق برای آنها خود مشکل بزرگی است، تصریح کرد: کارگروه ویژه ای برای جلوگیری و پیشگیری از حوادث خطوط گاز تشکیل داده ایم اما برای پروژه ها اعتبار تخصیص نیافته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *